söndag 20 maj 2012

Idag har jag fått testa mitt tålamod.
Albin Viktor och jag hade en helt underbar morgon, vi sov länge och gjorde pannkakor till frukost hade det lugnt och skönt! Grabbarna leker riktigt bra när dom är själva.

Lite senare på dagen kom Albins kompis som han saknat, dom lekte men då blev Viktor inte lika välkommen in på Albins rum, det var grin skrik och ett evigt tjat! 
Ena stunden fick Viktor vara med och leka och andra så skulle dom vara själva. 
Jag sa åt de större grabbarna att gå ut, så då var jag och lill terror hemma själva, då började han tjata på mig: Mamma, jag vill leka, mamma jag vill ha mat, mamma vad är detta, mamma hur gör man det..jag försökte att svara på alla frågor men tillslut så orkade jag inte nå mer så vi gick ut för att leka.

De större grabbarna kom hem plus att ännu en kompis till följe med, så jag tyckte att om dom var 3 så kanske Viktor oxå kunde få vara med så att dom blir 4...men så fel jag hade, det är ju bara tjejer som inte kan leka 3, grabbar gör det hur bra som helst och nr 4 får ännu en gång stå utanför.
Det som är så svårt är att ibland får Vicke vara med, och ibland så får han ABSOLUT INTE vara med och jag får medla mellan grabbarna.
Efter många medlingar åkte vi för att handla lite tacos, grabbarna var inte så positiva och ännu en gång började tjatet och gnatet, Albin skulle absolut köra kundvagnen och varje gång jag skulle stanna för att ta något från hyllan så körde han på mig. 
Väl i bilen så kände jag att det var på bristningsgränsen och jag måste förklara för grabbarna att man inte kan bråka, tjata och gnata hela tiden, och att man måste plocka bort saker som man tar fram ( läs fotbolls kort). 



Till slut säger Albin: men mamma, nu åker vi hem och har lite Söndags mys.
Väl hemma så började allt bra, grabbarna hjälpte mig att duka och göra tacos, när vi satt och åt så lyckades självklart ett fullt glas med sprite spillas över bordet och ner på golvet, så innan jag hann ta första tuggan fick jag lägga mig på golvet för att skura dricka, det är ju helt lovely! 

Vi åt och plockade bort allt för att sedan kolla på Mjällby - Gefle, då kom grabbarna på att dom också skulle spela fotboll, ute på gården. 
Dom kommer in med andan i halsen och inser att deras Barca boll som dom köpt på Mallis var borta, så ännu en gång började tjatet. Så det var bara för mig att gå ut och leta en fotboll, tyvärr utan resultat.
Så då började dom leta inne, och vände upp och ner på huset, och ännu en gång så glömde dom att plocka undan efter sig, så jag fick gå som en fällkniv och plocka upp allt. 
Inget positivt resultat av letandet, och tårarna var inte långt borta.

Nu ligger dom i sängen och ska sova, något positivt var att när jag skulle sätta mig i soffan med en filt så hittade jag denna underbara Barca boll, "någon" hade gömt den i filtkorgen..

Man ska inte klaga för många har det värre, men ibland blir det bara för mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar