söndag 18 november 2012

hjärtsäker!

I fredags kväll började jag känna ett obehag i kroppen!!
 Mitt hjärta slog inte som det skulle och jag tänkte väl att det var ett socker rus eller något liknande eftersom jag känt av detta förut!
Jag la mig i soffan och det blev bara värre, Sarah och Emil såg på mig att det var något som var fel!
Dom kände på min puls och det var absolut inte regelbundet! 
Så då ringde vi 1177..
Jag förklarade mig och kvinnan bad mig att åka DIREKT till akuten.
Som tur var så var Sarah där och hon skjutsade upp mig till Huddik!

Väl där så fick vi sitta och vänta i väntrummet några minuter för att sedan bli inskriven på ett trauma rum.
Jag fick nål i armen, en massa prover togs, armband för att kolla min identitet, och uppkopplad till EKG..Men så sjuk var jag väl inte???
Jag fick sedan ligga där med alla sladdar och apparater, det började pipa och varna för förmaksflimmer om vart annat..
När sedan doktorn kom så började han fråga om mina symptomer, så fick jag berätta allt från början.

Jag sa sedan att apparaterna har larmat, vilket han var helt ovetande om, så han springer ut till sköterskorna för att kolla EKG:t, sedan kommer han in och pratar läkarspråk och berättar vad jag har och jag förstår inte ett dugg...
Jag sa sedan att apparaten hade larmat om Förmaksflimmer, men det sa han att jag ABSOLUT inte hade!!!
Men det som jag fick veta efter ett att frågat ett antal gånger var han egentligen menade var att det jag hade var helt ofarligt, och att mitt hjärta hoppar över ett slag när jag tar det lugnt?? 
I mina öron så låter det inte bra, men man måste ju lita på läkaren.
Han, i samråd med bakjouren ville att jag skulle gå med EKG under två dagar för att se OM det skulle vara något annat! 
Så det var bara att ta bort alla sladdar, nålar och alla andra attiraljer som jag fått på mig och bege mig hem igen!

Läkare i all ära, men om en läkare INTE lyckas att förklara för sin patient var det är som är felet så måste det ju vara något som är fel? 
Kanske så skulle han sitta kvar och plugga lite mer kommunikation på någon högskola??..


Dagen efter så var jag på benen igen, tog en löprunda till jobbet och avslutade med en simtävling på kvällen! 
Frisk och kry som en nötkärna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar