tisdag 6 november 2012

relax, match och löp

Denna helg har varit en riktig mys helg! 
Vi hade hyrt relaxen på badet och hade en riktigt skön uppvärmning med frukt, 
bubbel och massa snick snack innan Engmans Kapell!

Jag och Camilla hade hört Engmans innan så vi var kanske de mest entusiastiska i sällskapet, så när dom körde igång med fioler och dragspel så började våran 1.5 timmes långa dans!! 
Det är riktigt bra och glad musik, som man inte kan stå stilla till!! 
Denna kväll förvandlades Statt till Lilla Irland!

När småtimmarna började falla så skulle vi uppleva ungdoms minnen och ta NATT BUSSEN hem, jag var otroligt skeptisk eftersom jag tycker att Taxi är så mycket bättre.
Men tappra som vi var satte vi oss och väntade på bussen, fast på fel hållplats....
När klockan var 2:15 när bussen skulle ha gått så undrade vi varför vi var själva?
sen gick det upp ett ljus att dom byggt ett nytt "buss torg" ...Så vi börjar att springa, Karin först och sen jag, Maria skrek längstbak: Tänk på att jag är banktjänsteman och kan inte springa, puhh hon som går i högklackat varje dag borde ju kunna springa med dom också =) 
Vi hann med bussen och fick åka med gratis, antar att han trodde att vi skulle tuppa av om vi inte fick sätta oss på ett säte snabbt =)  
Det känns ganska så fånigt att man lyckas gå till "fel" busshållsplats i lilla Söderhamn..  


Denna bild tog jag med telefonen och det är precis när Jakob slår in 1-0 målet mot Helsingborg...ganska så bra tajming måste jag säga =) 
Innan matchen var jag och grabbarna och kollade på Hotell Transylvanien på bio,riktigt bra film!

Så nu är humöret på topp när GIF klarade det allsvenska kontraktet till nästa år!..Grattis!

Nu ska jag åka och greja pass, eftersom vi kommer att flyga till varmare bredd grader snart! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar