onsdag 21 november 2012

Kärlekskrank!

Här hemma är det en liten kille som är så kärlekskrank...
Han är med mig på simträningarna och hans hjärta har börjat bulta för en tjej som heter Viktoria.
I början så trodde jag att det var en rolig grej för honom, men nu har jag insett att han är FÖRÄLSKAD! 


Igår var dom och badade medan jag jobbade , E & Albin åkte vatten rush och Viktor passade på att stå och titta på träningen under en timmes tid eller mer bestämt på Viktoria.
Han sken upp som en sol när hon kom till kanten för att vila ! 
När det sedan var dags för simmarna att kliva upp, så bestämde Viktor sig för att säga HEJ till Viktoria. 
Han stod och laddade och när hon gick förbi så hördes (knappt) ett svagt: HEJ VIKTORIA, hon hörde tyvärr inte och curling mamma som man är så fick jag rycka in och säga till Viktoria att Viktor sa något, Viktor tog i ännu en gång och sken upp som en sol och sa hej, denna gång hörde hon och svarade: Hej tillbaka, han blev alldeles generad och om han inte hade haft öron på skallen så hade han flinat runt!

Grabbarna går och byter om och jag fortsätter att jobba.
Efter 30 min kommer jag ut i Entrén och där sitter dom som 3 små ljus.
Jag funderar lite undrande varför dom var kvar.
Viktor kollar på mig och säger: 
-Men mamma jag vill ju se Viktoria med kläder på.


Sedan analyserade han hans träff med henne och kom fram till att hon kanske måste höra dåligt eftersom hon inte hörde när han sa HEJ första gången.
Grabbarna åkte hem och Viktor fortsatte med sitt Viktoria snack ända tills han somnade.

Det är härligt med barn!! 

1 kommentar: