onsdag 23 mars 2011

Sover man över är det KÖRT!

I går skulle jag börja 04.00, men försov mig, skickade ett meddelande till Danne och berättade att jag var sen, får tillbaka: Det är Oki..
Jag slänger i mig frukosten och får ett nytt mess där det står:
Skynda dig nu.
Jag SKYNDAR mig allt vad jag kan, och slänger iväg ett mess med: Nu hoppar jag i kläderna.
In i skruttbilen och kör in till stan jag hoppas och ber att jag inte ska få motorstopp..
När jag skulle hitta en P-plats så fick jag parkera med fronten i en snöhög.
10 minuter efter att jag fått messet med: skynda dig nu, så anländer jag in på kontoret med andan i halsen och säger: Nu var jag snabb!!,
Då ser jag en Danne som ser ut som en fågelholk...VA säger han?
Det går 1000 tankar i skallen...sen slår det mig, jag har skickat till FEL Danne och den Dannen har drivit med mig.
Så grattis du lurade mig riktigt bra, men om jag vore du så skulle inte jag vara lugn, det kommer hämnd.
Dagen gick i oturens täcken.
När jag slutade och bytte om så hittade jag inte bilnyckeln, shit shit vi har bara en nyckel till skrutten.
Jag letar i förtvivlan igenom min jacka och väska utan något positivt resultat.
Klockan gick jag, skulle hämta pojkarna på dagis, till slut fick jag ringa lite skamset till dagis och berätta - hej jag är världens mest slarvigaste mamma och har just tappat bort min bilnyckel..
Tillslut så gick jag upp till bilen i förhoppnign att jag hade glömt nyckeln i tänningslåset, (eftersom att man inte kan låsa bilen..)
Tankarna snurrade, jag hade ju nycklarna i fickan, gick över vägen ner till jobbet...
Jag kollar in i bilen, nopp där var inte nyckeln..tillbaka in på kontoret och vänder upp och ner på hela skåpet, vänder in och ut på uniformen, men ÄNNU inte nägon nyckel.
FAN jag har verkligen tappatbort den.
Det fanns bara en sak kvar att göra: Ringa och berätta för E att jag tappat nyckeln.
Det första han säge är: var ju klantigt av dig, så fortsätter han med ja vi har ju bara en nyckel.(som om jag inte visste det redan, säg istället, "men älskling det ornar sig")
Nu en dag efter står skrutten fortfarnade inne i stan och hoppas på att jag ska hitta nyckeln, men det verkar vara en omöjlighet.
Så om någon som är synsk läser detta, försök att se vart min svarta golfnyckel med en svart skinnlapp är???
uppdatering ang dag kommer EV imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar