onsdag 2 mars 2011

Sorg

Igår jobbade jag, dagen kändes jätte lång, faktiskt tråkig!
Jag gick med en klump i magen hela dagen, med ångesten över vad som ska hända idag!
Det kommer vara mycket tårar, tankar och oerhört mycket minnen vid begravningen idag!
USCH, det kommer inte bli roligt, det är väl inte någon begravning, men just denna kommer vara RIKTIGT jobbig för mig!
Det känns skönt att jag har många glada minnen av honom kvar, gester som han gör\gjorde, kommentarer som han säger\sa!!
Det måste ju betyda att han "bara" har lämnat jordelivet och kommer alltid att finnas med oss i tankar, händelser och diskussioner..
Igår mötte jag mormor och vi pratade om hur H-Å skulle ha agerat i denna situation, vi skrattade och sa dom sköna orden han ALLTID sa på sitt sätt...Men HUR ÄR RE DÅ, och en hård klapp i ryggen...
Ja en sann levnadsglad människa ska begravas idag, fan vad livet är orättvist!
Man ska ta tillvara varje sekund man har tillsammans, för vem vet nästa gång du säger hej då till någon är kanske den sista gången.
Lev i nuet......

2 kommentarer:

  1. Känner med dig!!! Förlorad just min älskade Mormor, hon begravdes i fredags.... De senaste veckorna har varit jätte jobbigt, då hon togs ifrån oss så hastigt.
    Det gör så oerhört ont, hon betydde såååå mycket för mig. Har alltid funnits där! kan inte fatta att hon inte är kvar. Hoppas er dag går bra.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Tack Stina, ja det är jätte konstigt när dom försvinner från en!
    Begravningen var jätte fin, men det känns så overkligt!! Dom hade gjort den personlig med olika låtar som han älskade, en låt var det lite fart i och då såg jag honom framför mig hur han log i kistan, eller han log nog mot oss i kyrkan!
    Nu dagen efter kännns det jätte jobbigt, man går och är helt tom!!..

    SvaraRadera