söndag 27 februari 2011

det vänder snabbt

Igår skulle jag och Anna ha en härlig shopping och mys dag i Gävle utan barn och utan krav.
När jag slog upp mina blå på morgonen så hörde jag E säga till Viktor: Men gubben du måste ta en supp om du har så hög feber!

Han har varit hemma från dagis två dagar för att han hostat och varit hängig, men inte 40 gr feber.

Jaha, där försvann ju min härliga dag i gävle.
Emil hade match så han kunde ju inte vara hemma med honom och mamma och pappa skulle på skoter träff och var inte så sugen på att stanna hemma och ta hand om en sjuk liten kille.
Efter han fått suppen så gick det 20 minuter så sa han: Nu är jag frisk mamma!
Suppar är ju bra grejer, men tyvärr så varar dom bara i 4 timmar,

Efter tjat och gnat om att få åka och titta på skotrar så åkte vi upp till Regnsjö och kollade på alla dessa skotrar, och jag bara väntade på att få åka hem med en febrig kille.

Men så blev inte fallet, han vart feberfri.

Hur i hela världen kan ett barn vakna med 40 gr feber och efter 3 timmar bli HELT bra??

Eller han ville nog inte att jag skulle åka till Gävle och ha en härlig dag???
E spelade match igår och det slutade 0-0 mot Bromma Pojkarna, det var bra, än så länge har han vunnit alla sina matcher han stått..
Kvällen avslutades med ett glas rött och Mello, man kan fundera om Linda B måste skaffa sig en familje terapheft med tanka på hennes låtar och text inehåll:
Alla Flickor utom jag... Jag ljuger så bra...och E det fel på mig.
Visst hon är en GRYM artist, jätte gullig och har en otrolig utstrålning, låten igår är en riktig schlager låt.
Men det kändes som om dom inte hade lyckats med stylingen på henne igår, det var en blandning mellan Lena PH och Nanne Grönwall i en gul dress....
Nu ska vi ta en promenad i det härliga vädret, för ett sedan avsluta dagen med lite boxning.
Och jag har INTE ställt mig på vågen något mer sen min hemska upptäkt!
Hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar