fredag 25 februari 2011

+2 skulle vara -2

Här tränar man och tycker att man är hurtig och duktig ( tränar 4 gånger i veckan), så ställer jag mig på vågen och ser + 2 kg, jag går av vågen i tron att den visar FEL..det kan inte vara sant!!?
Förtvivlat ringer jag Emil och berättar min hemska upptäkt, han försöker att lugna ner mig, men jag lyssnar inte på något han säger eftersom jag tänker på HUR detta kan hända +2 kg?!
Till slut hör jag att E säger: Jag kan höra med Valle....
Ja...Valle, hör med honom varför din fru har lyckats med att gå upp TVÅ kilo på en vecka?.arg.
Valle är napprapat och har även stenkoll på all träning och resten av kroppen!
Jag börjar rannsaka mig själv och börja skylla på en massa saker som :
-ägglossning
-jag har mycket vätska i kroppen??
-måste jag lägga om kosten,?
Men mina kläder känns ju inte nå trängre, snarare tvärtom att dom har blivit större?
Telefonen ringer och jag hör en glad( eller lättnad) E , jag kan tänka mig att min röst inte var så trevlig..
E har pratat med Valle och han kan lugna mig, jag är HELT normal!
Muskler väger ju mer än fett, det vet man ju..men för att börja bränna fett så måste man bygga upp musklerna!
Eftersom jag kör på 4 gg /veckan och äter normalt så är min kropp i uppbyggnadsskedet, och kommer att börja bränna fett när musklerna är tillräckligt starka !?...och när är det då blir min nästa fråga??
Om någon vecka!!!
Det viktiga är inte siffran på vågen, så nu tänker jag mäta mig istället för att väga mig, för mina mått runt om har blivit mindre, men efter denna HEMSKA chock så känner jag mig som om jag skulle väga 100 kg...
Nu ska jag gå och sova med gott samvete, för jag har ju allt jag vill ha...två underbara friska barn en man jag älskar, ett hus att bo i och mat på bordet...
vad gör det om vågen visar + 2 kg???..inte något!!!
Inte nu ,med lite distans till det hela ;)..hahahahh

2 kommentarer: