lördag 19 februari 2011

Varför går allt fel när man är stressad??


Igår var det KAOTISKT!

Jag lämnade barnen på dagis sen åkte jag och sprang på löparbandet, eller gick mest eftersom mina benhinnor gjorde sig påminda.

Jag började 12, Vera hämtade mig med Jourbilen och körde upp mig till 1093, jag lämnade min träningsväska i bilen, för att senare hämta upp den.. jag slutade 16,45 och passet började 17,00..så det var redan stressigt! skall även tilläggas att jag hade en mindre lyckad dag på jobbet!
När jag ringer Vera och hörde vart hon var, så hade hon blivit tvungen att åka på larm utanför stan, MED mina träningskläder i bilen.

Min första tanke var: shit jag kommer inte kunna träna och jag kommer att få min första prick( 3 prickar så är man avstängd från gymmet)

Men som TUR var så mötte jag min syster som just parkerade sin bil utanför sin lägenhet, in i lägenheten och roffade åt mig ett par mindre fina träningsbyxor och en beige tröja, riktigt ärtigt!

När jag kommer till gymmet så ser jag att dom är på väg att börja, stressar in i omklädningsrummet, där det är fullt med folk, samtidigt försöker jag få tag på Vera och berätta att jag har fått tag på träningskläder, och att hon inte behöver skynda sig till mig, men hennes telefon är upptagen hela tiden.

Jag tappar telefonen, kläderna som jag hade med mig låg huller om buller, jackan med min arbetsutrustning i ( batong & Handfängsel) ramlar ner från väggen och ut på golvet...folk tittar på mig som om jag var knäpp. ( det förstår jag också)..ler lite lätt till och stoppar dom i väskan som ska med in i salen!
Det sista jag hinner göra i omklädningsrummet är att släcka lyset med min röv när jag går ut, då kollade dom så där konstigt på mig igen, men en snäll människa sa:

- Ja, börjas det att jäklas så fortsätter det, ta det lugnt på passet så du inte stukar foten.

Väl inne på passet så har alla har sina ordinarie kläder på sig, jag kände mig som om jag kom direkt från soffan med mina mysbyxor och beigea tröja!!
Men jag körde på, och som vanligt så var det svettigt, jobbigt och helt underbart!!

Efter passet längtade jag hem för att ta det lugnt med mina kära!!
Väl hemma så kunde jag andas ut och äta gott och ta ett glas vin,tänk att allt blev bra tillslut!
Man önskar ibland att det är fler timmar på ett dygn.


Idag lyser solen det är - 18 grader, så det kommer bli en LUGN dag inne med en massa spel, bak och mys med pojkarna!

Ikväll ska vi till Pillan för att fira hennes 30-års dag HURRA HURRA HURRA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar