torsdag 10 februari 2011

Rörmokare


Igår var jag rörmokare, utan någon framgång tyvärr!

Jag skulle stoppa i en blå tablett i toaletten, för att visa pojkarna vilken cool toa vi har med blått vatten!
Emil sa till mig att vi hade en för gammal toa för det!
ÄH, sa jag och började skruva av den översta delen till spolnings anordningen med en tång!
Super nöjd var jag när jag stoppade ner tabletten och visade Albin och Viktor vilken cool toa vi hade med blått vatten! Lätt som en plätt!
Grabbarna blev mäkta imponerad över vad mamma hade gjort!
Kände mig som fixar mamman!

Sen kom problemet,den gängade inte tillbaka den där spolgrejen, jag försöker och försöker, JIPIIII jag fick ner den, men då gick det inte att spola, bara att börja om på nytt!

Mina tankar börjar att snurra, ojdå måste vi köpa en ny toa (det behövs ju men inte just nu) bara för att jag skulle göra vattnet blått?
Min envishet gör mig mer taggad till att klara av den här grejen!
Jag försöker och försöker, sitter säkert där inne i 30 min, barnen kommer och frågar mig en gång i minuten "-hur det går",i början så gick det ju bra, men efter 10:e gången dom kom och jag började inse att jag inte skulle klara av detta själv utan MÅSTE be E om hjälp så var jag inte lika förstående att dom frågade mig hur det gick!

Tillslut måste jag överge min envishet och stolthet (tyvärr) och bad E om hjälp!!
Men arbetsledare som jag är så stod jag bredvid och sa vad han skulle göra, fast han visste ju redan vad han skulle göra!
VIPS så hade vi en bättre fungerande toalett igen!!!

Från och med nu överlåter jag ALL rörmokeri till min man!, inte mig emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar