fredag 4 februari 2011

Sista hållplatsen

Dagen började med att vi åkte skridskor med pojkarna INNAN dagis, entusiastiska som vi är!
När vi kommer till gamla Ip var isen inte bra, så jag fick hacka upp en isbana, men det räckte gott och väl!
Det var riktigt roligt att se pojkarna försöka ta sig fram på isen, det blev säkert 1000 vurpor, men det är väl så det ska vara!?
E och jag skjutsade barnen på dagis för att sedan åka hem och att äta lunch innan träning/jobb.
Jag hade kollat mailen på morgon innan vi åkte till IP och då hade jag inte fått något svar från RPS.

Jag sätter mig vid bordet och säger till E : Ähh, jag kollar mailen nu innan jobbet, tänk om jag fått något mail från Polis Rekryteringen.
Då säger E : Men det HAR du , jag hade missat mailet i mail listan!

SHIT vad nervösa vi blev...jag tänkte nästan inte öppna det och E sprang runt köket som ett barn på julafton och visste inte vad han skulle göra, för han var så nervös.

Han fick gå ut från köket när jag öppnade min sida på RPS, men han hann inte så långt innan jag GALLSKREK och hoppade, jag hade ett meddelande på min status :
Du är kallad till Pliktverket!
Vilken lycka, JAG är kallad, tänk JAG är kallad som en av 800 till pliktverket, från början var vi 7300 som sökte till Polis.
Nu är det bara att köra på, jag har absolut inte något att förlora!!!

Nu sitter jag här och tänker tillbaka på min "söknings resa" vad rolig den har varit!
Jag ska snart anlända till den sista hållplatsen
Jag hoppas på att resan inte slutar i Stockholm om en månad, utan att den fortsätter i Augusti med en plats på Polishögskolan!
Jag är stolt, överraskad och helt överlycklig över mig själv, en känsla som jag gärna upplever igen!

Nu ska jag sätta mig i soffan, se på Les´s dance med mina tre hjärtan..och bara NJUTA!

VILKEN HÄRLIG DAG!

2 kommentarer:

  1. Men Grattis! Jag har bara snubblat in här de senaste månaderna och det här verkar ju bli väldigt spännande! =) Har ni funderat på hur du ska göra ifall du kommer in? Flyttar ni hela familjen? Lycka till, hursomhelst!

    SvaraRadera
  2. Hej, vad roligt att du har hittat min blogg =)
    Det ska bli en riktigt spännande resa i Mars, längta så!
    Eftersom att E spelar i Gävle så kan det bli aktuellt att vi flyttar ner dit om jag kommer in, men inget är absolut inte bestämt!
    Men man måste ju se över vad det finns för alternativ..

    SvaraRadera