tisdag 4 september 2012

Fotbollsfru my A&%

Det "glammiga" livet som fotbollsfru spelade ut sin rätt denna och föregående vecka!
OM någon trodde att det är en dans på rosor att ha ett fotbollsproffs som man så måste jag bara berätta HUR FEL man kan ha!

Så här har våra veckor sett ut den senaste tiden, läs och njut!

E har åkt dagen innan bortamatch, på matchdagen har han kommit hem ca 01:00, om han inte sovit kvar i Gävle för att sedan träna igen kl 10:00, han har även U-lagsmatchen vilket resulterar i att han åter är bort en hel dag och kväll extra. 
Denna vecka har nog tagit priset för oss, måndag : jag jobb till 16 , E träning som slutade i befarad hjärnskakning, grabbarna fotbollsträning, så det var en helt normal dag. 
Idag Tis: jag Jobb 06.30-15, simträning 17-18, fotbollsträning 18-19:30,ch E borta hela dagen kommer hem inatt.  

Imorgon är det träning plus spons aktivitet, torsdag dubbla träningar och spons aktivitet till sena kvällen, fredag ledig.....Där emellan så skall huset, barnen och maten skötas!sen på 1000:e plats kommer mitt så kallade liv i denna form, eftersom även jag har ett liv... inte bara som mamma som är min ABSOLUT viktigaste roll utan även som tränare och de åtaganden jag har så just nu känner jag att min skalle för tillfället håller på att rasa samman, med allt puzzlande, 
Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och "le och vinka" , eller så får E se till så att han får ett fett kontrakt i något varmt land så att jag får vara ledig och njuta tillsammans med våra barn...man kan ju alltid drömma!

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar