lördag 29 september 2012

Min Lista- Utmanad av Ida-Marie


Du heter?. Micaela Sundin Hedvall...Tidigare Micaela Margareta Sundin
Smeknamn? Mickan och Sudden
Beroende av? Choklad och min familj
Favoritmärke/n? Är inte så märkes intresserad med tycker om kläder från Gina och Vila sen älskar jag Miss Dee smycken.
Vad får du oftast komplimanger för? 
Hahah, ja inte får man komplemanger så ofta, så det kan jag inte svara på!!
Familj?  Mamma, pappa, syster, Man Emil, Söner Viktor och Albin.
Kör? Peugot 
3 färger i höst? Grön, Svart och Lila.
Sprit, cider, vin eller öl?  Det blir inte så stora mängder dricka, med på sommaren Rosé, på vintern Öl eller Rött vin.
Hatar? Folk som inte kan hålla vad dom lovat och kommer med de konstigaste bortförklaringarna..
Hur svarar du i mobilen?  Jaa, eller hej sen namnet på den som ringer.....
Brukar du komma i tid? Ja, eftersom jag inte gillar att folk kommer försent så försöker jag att hålla tiden, men eftersom jag lever med en tidsoptimist så får jag lätt panik när vi skall göra saker tillsammans.... Tyvärr är jag så morgontrött och kommer på sekunden till jobbet när jag jobbar förmiddags vecka.
När mår du bra? När familjen är samlad, ljusen tända, tvätten tvättad och vi får sitta och prata med varandra i lugn och ro!!
Vad tycker du om fötter?  Inte så mysigt, tår är det fulaste jag vet, tånaglar får mig att rysa...så E´s fötter är väl inte på top 10 om man säger så!!
Är du blyg? Inte så blyg, men om jag träffar någon som är blyg så blir jag också lite tillbakadragen....ett tag =) 
Vad längtar du tillbaks till?  Min tid i USA, kan vara bland det bästa jag gjort i mitt liv( förutom barnen och Emil)
Har du bra vänner och äkta vänskap?  Jag har en fast "kärna" med få nära vänner som vet det mesta om mig.
Hur gammal är du? Snart 30
Är det okej att gråta? Absolut, om man inte gråter så kan man inte må bra inombords...
Vill du gifta dig? Är gift!
Barn? (om, vill du ha fler?) 2 barn, Albin 7 år och Viktor 5 år
Är du bra på att laga mat? Jag har perioder i matlagning, ibland så är det roligt och har massor av idéer och inspiration..Annars så blir det husmanskost... 
Intressen? Inredning och träning 
Det visste ni inte om mig? 
Jag har alltid kallat Emil för Lars-Emil när jag blivit arg på honom och sagt att han heter så eftersom det står Lars-Emil på alla myndighetspapper och körkortet, på mina papper så stod det bara Micaela, och inte Micaela Margareta då Margareta är mitt andra namn. 
Men han har hävdat att han bara heter Emil...
När vi sedan skulle skaffa pass till barnen så frågade jag polisen om detta, så dom kollade upp vad han hette: Han heter Lars Emil och hade Lars som andra namn.
Jag undrade då varför inte jag fick myndighetspapper där mitt andra namn stod med?
Hon kollade då upp mig igen och såg att jag INTE heter Margareta i andra namn som jag trott i 25 år, utan mitt namn är bara Micaela....med mig hade jag min mamma som lite generat tittade ner i golvet och insåg att dom måste ha missat att fylla i mitt andra namn vid födseln!!! 
Så från och med då så fick jag aldrig mer bli firad på Margareta dagen!!
Är du flygrädd? 
Nä, inte alls! varför skall man vara rädd för något man inte kan styra över?!
Jag utmanar: Maria , Maritha 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar