lördag 29 september 2012

Skyldig!!

I förrgår såg jag att "någon" hade ritat med blyerts på våra vita nymålade lister, det var inte bara på EN list utan även mellan sponten på bröstpanelen..."någon" hade tryckt in blyerts pennan och gått runt köket och gjort så fint....
Jag kände hur hornen började att växa och röken ur öronen kom, men jag måste ju hålla mig lugn eftersom det inte finns en unge i världen som erkänner en gärning om föräldern är helt galen....så jag tog dit min två "oskyldiga" grabbar till förhör och frågade dom lite snällt vem som hade ritat så fint??

Albin svarade : Det är inte jag mamma, 
Viktor sa samma sak....men så gjorde han den skyldiga minen genom att blinka med ögonen och titta uppåt med ögonen, som han gör när han är skyldig...
Så då fick jag fråga samma fråga igen, Albin sa samma svar, medan Viktor sa: Mamma, det kan kanske vara jag.....

Sen så dröjde det inte länge innan ha sa att han hade ritat det....
Min följdfråga var: VARFÖR???
Han svarade för att han hade varit arg på Albin, jag pratade lite förstånd med Viktor och gav honom ett sudd för att han skulle börja sudda bort det!




Det gick givetvis INTE bort och han blev frustrerad och undrade om han skulle stå där i flera minuter.? efter ett tag kom han till mig och var riktigt förbannad: 
- Mamma, varför har du inte sagt till mig att jag inte fick rita på väggen....
Jag tittar på honom lite förvånar och frågar hur man menar. 
Då säger han: 
Men mamma, hade du sagt att jag inte fick rita på väggen så skulle jag inte ha gjort det, så detta är ditt fel!!!
Självklart så var det ju mitt fel.......
Efter ett tag så måste jag ju prova att sudda bort det, men nopp det gick inte... så jag tog rengöringsmedel och det gick inte bort med det heller.....så jag såg senariumet framför mig när vi måste måla om alla lister.
Arg och irriterad åkte jag till jobbet och berättade vad som hade hänt. 
Camilla berättade att hon hade en svamp hemma som skulle klara av att ta bort det.
Så igår fick jag hem svampen och VIPS så försvann allt blyerts .


Tack gode gud och Camilla för denna svamp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar