onsdag 26 september 2012

Safari!!

Mina prinsar sov hos mormor och morfar inatt och igår kväll hade
 dom åkt ut på Älgsafari.
Telefonen ringde på jobbet och det var en ivrig Viktor som ville berätta
vad som hade hänt.
Jag hörde varannat ord som han sa men jag hörde: Tjäder, rådjur....efter ett tag så blev han alldeles tyst så viskar han med lite svajig röst:
- Mamma, nu kollar vi på en älgkalv..det började tisslas och tasslas i bilen och lyckan var total.

När sedan allt hade lugnat ner sig så fick jag prata med mamma
och då fick jag höra hela storyn:
Morfar och Albin hade sett två tjädrar, men när dom närmade sig fåglarna så flaksade dom iväg och det hade låtigt så mycket så att Vicktor la benen på ryggen och sprang till bilen och stänge igen dörren, när mamma sedan kommer till bilen för att se till Viktor så sitter han med en kikare och säger: Mormor nu har jag sett rådjur..

En stund efter kommer Albin och säger:
- Men Viktor vad är problemet? 
Tjädrar är väl inget som man behöver vara rädd för... säger han som BRUKAR vara den som är livrädd för det mesta.

Safarit var lyckat och det första dom hade berättat när dom kom till skolan var deras härftiga upplevelse!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar