tisdag 26 juni 2012


Ännu en gång så blir man lycklig men får falla som en platt pannkaka!

Jag har mina "arga dagar" just nu och den som märker det mest är såklart E. 
När han var påväg hem från träningen så ringde han för att höra om han behövde handla något!
Jag sa att vi bara behövde bröd, så började han tjata om en massa anda saker och då röt jag till igen så att bilen som körde brevid honom troligen hörde mig och sa klart och tydligt : att vi ENDAST behövde bröd.

När han sedan kommer hem så har han köpt en kasse mat(som vanligt så lyssnar han inte på mig) och även köpt en Marabou chokladkaka till mig för att få mig på bättre humör, och det fick han!
Jag åt 2 rader av den 200 gr stora chokladkakan, och valde att spara resten till dagen efter!

När jag sedan kommer hem igår efter en lång dag på jobbet hade jag ett socker och godissug som är utöver det vanliga. 
Så började jag att leta efter chokladkakan som jag sparat så varsamt, den fanns inte på den plats jag lämnade den...
I min förtvivlan ringer jag E och frågar vart han lagt den.....
När jag sedan hör hur han säger att HAN har ätit upp den, börjar ännu en gång känna hur mitt humör svänger....
Förklaringen till att han INTE sparade den till mig var att jag inte åt upp den direkt! 
Så nu gott folk så kommer vi att bli familjen matvrak, eftersom varje liten matbit som kommer in genom dörren MÅSTE ätas upp direkt och kan inte sparas till dagen efter!!

Eller så ska jag gömma allt som jag vill spara!

Tackar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar