lördag 16 juni 2012

karusellen fortsätter med Frankrike!

Igår var det fotbollspepp här på kvällen, vi började redan kl 18:00 då vi hade en Svensk/Fransman med i sällskapet! 
Just när dom kom in genom dörren blåste domaren snöpligt av matchen pga regnet, hans uppgivna min syndes tydligt, och han bara hoppades på att matchen skulle fortsätta, och det gjorde den också efter en timme, och resultaten blev till belåtenhet för honom!


Lagom till Sveriges match dukade vi upp lite plockmat och den svenska stämningen infann sig! 
Det märks att fotboll är en känslosam sport, här hemma höll jag på att hoppa upp i takstolen när sverige gjorde 2-1 målet då E skriker så jag ännu hör hans röst i örat!
och ännu värre blev det när England gjorde 2-3 målet fast då fick jag höra en vacker ramsa med de fula orden.
Jaja, nu är det ju bara 4 år kvar till nästa hysteriska EM karusell! 
Jag hoppa på att Sverige får en vinst mot Frankrike på Tisdag, sen kan vi sympati heja på Frankrike så kanske man får en "anledning" till att fortsätta kolla på denna karusell!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar