torsdag 28 juni 2012

livräddning

Jag och Nettan skulle vara med när Stenö stora brygga skulle invigas idag. 
Kavata som vi var så valde vi att åka dit i jobbarkläderna i shorts.
När vi kommer fram till Stenö så lyser solen med sin frånvaro och det blåser riktigt kallt!


Vi skulle vara med och visa livräddning och prata bad och båtvett.
En skulle  prata i en mikrofon och den andra visa "skarpt läge" med livbojen. 
Nettan tog micken, van reseledare som hon är och jag tog bojen, kan bara erkänna att jag INTE kände mig som Pamela A i sin minimala bikini, röda livboj, silikon tuttat och solbrända kropp. 
Utan kännde mig mer som barbamamma med en gammal söderhamns kommun livboj på Nordpolen.
Mest synd tyckte jag om Stefan som frivilligt hoppade ner i det ISKALLA vattnet och agerade nödställd och hjälpte oss att få det mer autentiskt!  
Efter vi gjort vårt "framträde" simmade 5 TAPPRA simmare från Söderhamns SS 200 meter i det iskalla vattnet..dom var dagens hjältar!

Och ni som känner mig så är det inte helt otippat att linslusen EV varit framme igen. 
Så imorgon väntar jag på att se en fin bild i Kurren när jag livräddar och man inte ser skillnad på om det är en världsdel eller om det är min bakdel som är med på uppslaget....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar