tisdag 12 juni 2012

redan då!

Träffade min lärare som jag hade i åk 3-6, vi pratade och jag berättade att min ena son skulle börja i skolan till hösten och hon berättade att hon skulle gå i pension nu till sommaren.

Hon berättade även om en liten rolig sak som hade hänt 3 år efter att jag slutat åk 6.
Eftersom min årskull var bland de första som fick betygssättningen IG ,G,VG, MVG så hade jag väl redan då sagt vad jag tyckt.
Jag hade fått betyget G och blev riktigt arg på det eftersom det fanns en kille i min klassen som inte var den vassaste kniven i lådan som också hade fått samma betyg som jag dvs G, jag hade kämpat och var på gränsen till VG, medan han hade mycket frånvaro och inte hade skrivit så bra på proven.

Så på ett utvecklingssamtal så hade jag väl uttryckt mig väldigt verbalt och sa precis som jag tyckte, att man skulle ha fler skalor på betyg sättningen och att denna betygs sättning var skit dålig.

Detta kom alltså upp på ett föräldrar möte för en helt annan klass 3 år efter att jag hade uttryckt mig. Det hade kommit upp i en positiv diskussion och föräldrarna på detta möte hade tyckt att mitt argument hade varit helt rätt..!
Man ska kanske satsa på politik =)
Men det är väl lite typiskt mig, kan inte riktigt hålla munnen jämt, ibland är 
tiga silver och tala guld!

                                        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar