tisdag 17 juli 2012

köket hemma i .....

Vårt liv är i kaos just nu!
kök´s bygget började ju inte så bra, jag och E var på IKEA och skulle hämta hem köket, han hade lyckats få halsfluss och gick på värktabletter.
När vi hade beställt köket så skulle vi ha en måttanpassad bänkskiva, säljaren lyckades inte få in den i programmet och klockan tickade på VÄLDIGT fort. 
20 minuter kvar till IKEA stängde sa kökssäljaren till oss att det inte var någon idé att plocka köket för vi skulle inte hinna. 
Men så har jag ju VÄRLDENS envisaste man som intalade mig att vi skulle klara det - Allt går sa han och kollade djupt in i mina ögon så då visste jag att det var bara och lyda!
Springandes med 3 vagnar begav vi oss till självplocket. 
Jag rabblade artikelnummer, fack, hyllor och antal, medan E sprang som en iller mellan hyllorna så att svetten sprutade.

 När de ropar ut : Nu stänger IKEA välkommen åter imorgon så läste jag sista raden på plocklistan och vi hade vagnrally till kassorna. 
Jag såg hur kassabiträdet kollade på oss säkert så tänkte hon som samma sak som jag skulle tänkt: "Vilka idioter som kommer med ett helt kök såhär i sista minuten"
Med ett stort fjäskande flin så bad jag lite försiktigt om förlåtelse att vi kommer så sent. 
Hon log tillbaka och gjorde så att jag kände mig lugn igen.

Efter 15 minuter i kassan och ALLA kunder var ur varuhuset så kom kassapersonalen och hjälpte oss att packa, ringde till varuutlämningen och ordnade med de varorna samt hjälpte oss ut med alla vagnar, måste bara ge personalen en enormt stor eloge som gjorde allt detta med ett leende på läpparna, det är rätt folk på rätt plats! 

Men väl hemma med köket så har allt gått hur bra som helst, svärfar är här och hjälper till, och syster var här igår och gick lös med kofoten! 


Det är skönt att man har underbara människor som hjälper en när man är "strandsatt" 
Och så har vi vår underbara granne Margit som lånat ut sitt kök så att jag kan laga mat. 

Men idag så lämnar jag kaoset och åker till Stockholm med barnen och Sanna för lite nöje och bus! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar