lördag 7 juli 2012

8 år sen!

Vi var till Camilla och Lars och hälsade på och vi kom in på Tsunamin 2004 och vilken omfattande katastrof det var. 
Jag har aldrig tittat på klipp när vågen kom, så efter våran diskussion var jag tvungen att titta på det. 
Jag kunde aldrig tro att det var så hemskt, ja jag vet att jag är en sådär 8 år efter, men jag har alltid tyckt att det var så hemskt så att jag knappt har titta på nyhetsbilderna när det hände december 2004.

E och Albin var på bio och jag satt här hemma i min ensamhet medan Viktor låg och sov..tårarna rann och tankarna börjar snurra och man blir ännu en gång påmind om hur skört livet är!
Tänk vad naturen kan ställa till med!
Det som känns konstigt var att ett hotell som var med på ett klipp har vi bott på, men då var det uppbyggt igen, sedan fick jag även veta att hotellet som vi bodde på när vi var på Phi phi hade varit ett evakuerings center...tänk så lite man vet!  

Jag tänker på alla drabbade familjer, som varit med om denna hemska katastrof på något sätt, fast det är 8 år senare så berör det...mig i alla fall!



Från paradis till helvete på 5 minuter!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar