söndag 14 oktober 2012

30-års tok!

Vilken helg....
Jag var på jobbet och höll på att städa det sista innan jag skulle få göra helg på Fredagen. 
Millan kommer in i duschrummet med min telefon och säger att den ringer HELA tiden, 
det kanske har hänt något? 

Jag ser att det är ett nummer jag inte känner igen och svarar lite trevlig: Ja, Micaela.
Då hör jag en Norrlänning säger - Hej det är Håkan från Kalix, jag ringer på Skotern´..
Jag blev lite förvirrad och svarade: Öhhh, tyvärr då har du slagit fel telefon nr så la jag på, och det ringde igen,
Ännu en gång en Norrlänning: Hej jag ringer på Skotern, finns den kvar??? 
Jag blir lite mer fundersam och frågar vad det är för skoter.?? 
Han berättar att jag har en Polaris Rush på Blocket för 39.900:-..öhhh vad nu då tänkte jag.. 
Så jag frågar vad det är för namn, och han svarar att det står Micaela...
Min nästa fråga till denne Norrlänning är vad kostar en sån skoter egentligen då?? 
Ja runt 70.000 :- så det är ett riktigt bra pris svarar han och hoppas på att jag har skoten kvar... 
Jag var ju tvungen att göra honom besviken och säga att jag inte äger någon skoter..

När han lade på så såg jag att jag hade 15 sms, och hur många som helst obesvarade samtal.
Jag var ju vara tvungen att springa och titta på Blocket på " min" annons. 

Där stod det så fint att jag sålde en Polaris och att dom kunde ringa dygnet runt för jag var tvungen att bli av med den., så det var ju helt sjukt vad det ringde..

Ett tag så sa jag: bara : DEN ÄR SÅLD. men när folket ringde tillbaka för att börja buda så var jag ju tvungen att säga: Tyvärr det finns ingen skoter, jag fyller 30.
När jag skulle lägga mig på fredagen så hade det ringt ca 100 samtal och säkert 50 sms och de mesta samtalen kom från unga killar som bodde i de övre delarna av Norrland.
Sista samtalet ringde kl 01:40 men då var telefonen på ljudlöst, ett mess skickades 02:30.. 
Aldrig har jag fått så många grattis av så många olika människor!  

På morgonen när jag vaknade så var detta min första syn.


 tyvärr så vet jag inte vem som gjort det, men jag 
TROR att dessa personer INTE har fyllt 30 än, så sen blir det pay back time!!



Photo: Haha Micaela har gjort fint på tomten till hösten hon. Haha eller har det varit spöken där tro

Senare på kvällen blev det Öppet hus, med mat, dryck och goda vänner!!
Men självklart så fortsatte det att ringa ang. den där jäkla skotern...


Nu fyller jag inte 30 riktigt än, utan får vänta 10 dagar till tills jag kommer över på "döhalvan" som någon sa!!

Nu, 2 dygn efter så har äntligen "NÅGON" tagit bort annonsen och telefonen slutat att ringa och pipa!

Jag ser tillbaka på denna helg med ett leende på läpparna, 
jag är så himla lyckligt lottad att jag har så fina vänner och familj runt om kring mig...lycka, JAPP!!   




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar