onsdag 10 oktober 2012

Provtagning!

I förrgår var dagen vi fruktat, Albin har varit orolig hela helgen och hans största önskan var att det INTE skulle bli måndag!
Jag E och Albin åkte upp till Huddik lite tidigare så att han s
kulle kunna vara på lekterapin och leka lite innan. 
Han var nervös och kollade på klockan hela tiden för kl 14:30 var det dags!
Väl inne på rummet så brast det för honom, sköterskorna var 
så himla duktiga och pratade lugnt och stillsamt med Albin. 
Han och jag hade tidigare pratat om att det var viktigt att andas med magen och med djupa andetag.
Jag påminde honom om det och sköterskorna med sina lugnande röster fick honom att bli lugn.
Dom satte på honom masken och ganska så fort så såg man på honom att han "försvann" in i det blå. 
Sköterskan Anna ( som var med förra gången också) visste att Albin älskade Legoland så hon berättade om legoland och om alla karuseller.

När dom satt nålen på honom så gjorde han inte en min, utan låg där i drömmarnas värld.
Något som har varit problem förr är att det inte kommer något blod, för att han "krampar" ihop blodkärlen pga rädsla men denna gång så kom det blod direkt och vi alla kunde andas ut!

                                 
När proverna var tagna så tog dom bort masken och Albin kom tillbaka direkt, det första han gör är att kollar i armväckte och säger:  Men det gjorde ju inte ont...VILKEN KÄNSLA..
Sedan började han studsa upp och ner av glädje, jag tror att ett ton rädsla föll från hans axlar.
Jag och E var väldigt lättad efter detta.
Efteråt blev det ett besök på Albins Leksaker där han fick köpa de nya La Liga korten med stor GLÄDJE!!
När vi kom hem hade mormor grejar princesstårta och ännu mer fotbollskort, det var en väldigt stolt och mallig grabb med all rätt! 
Nu får vi vänta någon vecka innan vi får provsvaren, och självklart så hoppas vi på att det skall vara normala värden så att man slipper en massa mediciner.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar