onsdag 17 oktober 2012

IKROPPENMIN!

Om det har gått någon obermärtk förbi så finns det en blogg i Sverige som det pratas väldigt mycket om, det är IKROPPENMIN , det är om en 29-årig kille från Borlänge som genomgår en svår kamp mot döden, då han har cancer.
Killen heter Kristian Gidlund och spelar i samma band med E´s kusiner,Sugarplum Fairy de är även barndomskompisar. Förra veckan var dom  med på TV4:s Jenny Strömsted 
och berättade om denna hemska resa. 
Det berörde mig och E väldigt mycket, då även E har lekt med honom när dom var små!..

Så varje dag går jag in på bloggen för att läsa, och varje gång fylls ögonen av tårar och man inser ännu en gång att livet är fruktansvärt skört! 
Man får en helt annan syn på livet, vad finns det egentligen att klaga på? 
Man har bara ett liv och det ska man leva fullt ut, och ingen annan kan leva det åt dig!!!

Jag känner inte Kristina, men efter att ha följt hans blogg ett tag så vet jag att det är en fantastisk människa fylld med värme och kärlek!

Detta är taget från hans blogg:
" Men det verkar som att jag tog mig igenom den här ronden. Även den här. Vissa dagar gör jag mig stolt. Nu sätter jag mig i ringhörnan för att vila. Snart börjar nästa omgång. Den tionde i ordningen.
Kristian Gidlund, ibland är du den hårdaste jäveln jag känner."

2 kommentarer:

  1. Jag följer den bloggen och gråter varje gång. Vilken fantastisk människa och så duktig på att skriva. Kram Maria

    SvaraRadera