onsdag 24 oktober 2012

livets under!?


Japp då var dagen kommen när man är närmare 40 än 20, herregud vad tiden går fort! 
Jag kommer ihåg när jag var 15 och jag trodde aldrig att jag skulle bli 30, för dom som var 30 var ju rynkiga och gamla, hade barn, hus och man.
Jag kommer även ihåg när min pappa fyllde 30, då kom hela grannskapet hem till oss 00.00 på natten och firade honom medan vi låg och sov. Dagen efter så hade han fått två kaniner, snövit och sotis(  tjej & Kille) som jag var överlycklig att få ta hand om. Dessvärre så var inte mina föräldrar så glada över att få två fertila kaniner som hade lite rajtantajtan i buren. 
Efter någon vecka sa min mamma att min syster inte tålde kaninerna och vi måste lämna tillbaka dom till Zoot, jag blev väldigt ledsen men tyckte mer synd om min syster så vi lämnade till baka dom.
Det som jag var "Blöjeksem" visade sig vara blöjeksem och bara en anledning till att vi inte skulle behålla snövit och sotis.....

Mitt lilla 30-års bus var skoterannonsen på blocket och toapapper runt hela gården, så snälla vänner det har man!!!
   
När man jag blev 18 och fick börja gå på krogen så tycket jag att dom som var 30 inte hade något där att göra, för herregud dom var ju rätt så gamla och dom skulle väl gå på styrdans?... 

Men nu när jag är 30 så känns det väldigt bekvämt, jag har lite rynkor, kroppen känner av gravitationskraften och vill att allt skall neråt, köper Anit rynk kräm, lyssnar på Karlvagnen , jag  har en man och två underbara barn, Volvo och Villa, så ja, jag är nog en helt vanlig 30-årig Svensson som kommer att fortsätta att leva mitt liv, gå på krogen och se fram emot 40-års gränsen.....för efter 40, då är man ju gammal..eller? :) 



TUSEN TACK FÖR ALLA GRATULATIONER 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar