torsdag 4 oktober 2012

Jag gråter!


Idag var vi på barnkliniken i Huddik och Albin fick träffa sin läkare.
Vi kontaktat henne för hans handled svällde upp och han fick ont, typiskt reumatism.
Men eftersom det var två veckor sedan det hände så var den inte svullen idag eftersom han fått medicin 3 gånger om dagen.
Han har även klagar mycket på ryggont, och läkaren kollade upp hans rygg.
Hon kände på honom sedan kollade hon på mig och sa: Men detta var väldigt hårt, onormalt hårt, han har riktigt ont i ryggen.
Jag såg hennes tvivel i ögonen och hon började att kolla rörlighet och mätte hans rygg.
Jag kände att detta var INTE bra.
Sedan började hon fråga om prover vi tagit tidigare, kollade igenom alla provsvar och sa att vi var tvungen att ta ett nytt prov för att utesluta BESHREWS syndrom, eller ryggreumatism. 
Så nästa vecka ska vi ta nya prover för att se om han har den där himla Beshrews genen samt att få träffa en Reumatilog från Uppsala samt en sjukgymnast för att sedan prata om medicineringen, och har vi riktig otur så kommer han att bli långtidsbehandlad med lite starkare medicin...




Han blev riktigt ledsen, jag blev riktigt ledsen men jag måste visa mig stark inför min stora kämpe. 
Han grät och sa:
"-Jag vill inte ha barnreumatism jag vill vara som alla andra barn och vara frisk"

Vet inte riktigt hur jag skall förklara på bästa sätt för honom eftersom han är så himla medveten om det mesta.
Barn ska inte behöva han ont och vara sjuk, snälla ge mig det istället låt mig genomgå detta somhan är livrädd för! 
Låt han springa och leka som han vill utan att han behöver ta medicin och ha ont!!!
Det är mycket som snurrar i skallen just nu både på mig, E och på Albin...

.  

1 kommentar:

  1. Lillhjärtat! Barn är så starka. Hoppas allt går bra. Kram Maria

    SvaraRadera