söndag 7 oktober 2012

Taggad till 1000.

Träningsvärk har fått en helt ny innebörd för mig efter denna helg på Bollnäsess! 
Ett grymt bra konvent med grymma instruktörer och föreläsare! 
När vi kom på fredagen fick vi en yogamatta och ett hopprep från Casall som goodies, 
riktigt bra grejer!
Hela helgen har gått i träningen och kostens täcken, så gissa om man är laddad till tänderna att fortsätta! 


Det som berörde mig mest under hela konventet var föreläsningen med Anders Olsson, där han berättar om sin livshistoria och vilka otroligt höga berg han fått bestiga för att vara där han är idag. 
Jag grät och skrattade om vartannat. 
När föreläsningen var över så fick man sig en rejäl tankeställare...
Bara man har viljan så kommer man otroligt långt på den!
Människan är inte skapad för att gå i samma fotspår dag in och dag ut, får man inte någon utmaning så kan man ju heller inte växa och utvecklas som människa!!
Om man aldrig ger upp så kommer resultatet tillslut! 


Föreläsningen med Linus Johansson var också grymt bra! 
Han berättade om den "nya" anatomin och att man kan se kroppen som ETT stycke och inte som det är idag, uppdelad.

Jag var även på hans Kettlebell klass och den träningen passade mig, 
vilken underbart jobbig träning! 
Så nu är det bara att hoppas på att någon startat kettlebell här i stan! 

Idag kommer alla grejer som ramlar ner på vårt golv få ligga kvar, jag känner mig som ett kylskåp när jag går. 
Och att kroppen är ETT stycke har jag känt av idag, från hälarna upp till nacken på baksidan och armarna och magen på framsidan.
Men då vet iallafall jag att träningen har tagit och jag har gjort rätt, för om någon kommer hem och inte har träningsvärk efter detta konvent så kan det ju heller inte ha varit så utmanande, så japp jag växte som människa under denna helg. 
Helt underbart! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar