söndag 27 januari 2013

lika men så olika!

Då var dom igång igen med fotbollen!
E åkte till Mariehamn väldigt tidigt idag för att spela mot Mariehamn! 

Här hemma hade vi lite viktigare saker för oss nämligen Innerbandy, eller INTEbandy som Vicke säger.
Grabbarna var toktända och väntade med förväntan på klockan skulle bli 10:30, Vicke har spelat en termin tidigare och Albin kom på idag att han också ville spela. 
Så när jag kom och hämtade dom efter träninge så kom lill Vicke och var så glad och nästan svävade på moln för hans lag hade vunnit ALLT och Albin hade varit med i det förlorande laget hela tiden...


Albin var absolut inte så munter och tårarna var inte långt borta, HAN förlorade över lillebror, ajajajja det gjorde ont ända in i benmärgen. 

Så jag frågade honom om han inte ville fortsätta då fick jag till svar: ja det vill jag!! När vi sedan åker i bilen påväg hem så säger han: 
 - Mamma, jag är ingen Looser och slutar första gången jag ska ha revange!! 
Bra eller dåligt  med en sån vinnarskalle det vet jag inte? 
Snacka om olika grabbar:  
Viktor har lätt för allt han gör inom idrott och Albin får kämpa, en motgång för Vicke är inte några problem men för Albin är det stenhårt att ha en motgång. 
Man tycker att dom har samma förutsättningar från början?



Här är stortjorven påklädd inför hockeyträningen som är på lördagar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar