fredag 5 april 2013

nödslakt?

Igår ringde E mig när jag var på simträning och sa att vi måste åka å hämta grabbarna i stugan för mamma hade ramlat och gjort sig illa och pappa och mamma var tvungen att åka in till akuten.

E och jag åkte upp med ilfart och möttes av en mamma med ett knä som såg helt missformat ut.
Jag fick ta med mig mina kryckor för hon kunde inte stödja sig på benet.

När vi kommer upp så såg vi ett fat med paprika på? 
Jag undrade vad det var, mamma berättade att när hon hade ramlat så hade Viktor blivit så rädd så att han sprang och gömde sig och Albin blev så orolig och bestämde sig för att PAPRIKA var bra att äta när man mådde dåligt, så han ställde sig och sköljde och hacka paprika medan Vicke smög sig ut från sitt gömställe och undrade hur det gick!!


När jag levererade kryckorna så kom nästa kommentar: 
Men mormor, nu hoppas jag att inte kryckorna spricker utifall du väger för mycket.
Det lättade upp stämningen en hel del.

När vi sedan sitter i bilen påväg hem så kläcker Vicke ur sig: 
- Kommer mormor att bli avlivad nu??

Jag och E började skratta och tänkte rubriken: 
Kvigan Mormor ramlade och slogknä, det blev nödslakt....

Grabbarna var väldigt orolig över sin älskade mormor och hade svårt att somna, men när vi senare fick ett samtal av henne så blev grabbarna glada och lyckades hitta ro!!


Familjen knä var det va!?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar