onsdag 24 april 2013

Familjen EGON???

Jäklar vad grinig jag blev idag!!
Jag hade jäst upp mig på min gourmet lunch som bestod av 2 hårdkokta ägg, sallad och skinka....
När jag öppnar kylskåpet och trånar mot skinkpaketet som förövrigt är inslängt på nedersta hyllan så börjar jag ana oro???
Det är TOMT, NÅGON har stoppat in ett TOMT skinkpaket i kylen, som jag köpte i Måndags, är detta ett skämt??  
Skinka är typ det mest smakrika som jag äter, men inte fick jag ha det ifred??? 
Med ett VRÅL skriker jag till E och frågar vart skinkan har tagit vägen??? 
Han hade ingen aning,(vågade väl inte säga något annat med tanke på att det rök ur mina öron) bara att han hade tagit 3 skivor skinka igår, det är 3 skivor för mycket svarar jag honom med ett surt svar...
Så jag fick så snällt koka två ägg och äta en rejäl sallad, men dock UTAN protein i denna måltid..


Senare på dagen åkte vi in till stan och jag lovade grabbarna att dom skulle få 
glass på McDonalds.
E körde och när vi kommer fram så säger han: 
 - Vi går väl in och äter...i mina öron låter det: 
- Vi går väl in och äter och ser om du kan motstå??
VA, ska jag sitta och självplågas, men det är klart detta är något som jag valt och mina barn skall inte bli lidande, så vi gick in. 

Det slutade med att dom åt Happy Meal och aldrig förr har väl McDonalds mat luktat så gott.
Men så kom den STORA prövningen, jag tror att E gjorde detta med flit med det erkänner han inte...
När dom beställer 2 glassar och 1 McFlurry får dom istället 
4 glassar och 1 McFlurry.!!!

Jag sitter där med min kaffe och kollar på E som kommer med ett smile på läpparna och säger att kassörskan hade slagit fel och vi fick dubbelt upp med glass....om skinkan var jobbig tidigare på dagen så var detta vidrigt...
Men jag stålsatte mig själv och tänkte på den goda Broccolin, Biffen och Tomaten jag skulle avnjuta när jag kom hem!!

Ha det gött!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar