måndag 29 april 2013

Två heta matcher!

I helgen har det varit två heta matcher!
Den ena utspelade sig i stugan, och det var mellan Albin och Viktor och den andra var i gymnastik hallen på skolan där det var innebandyavslutning barnen mot de vuxna!!

Under matchen i stugan fick jag höra en kommentar av Albin: 
- Viktor så du bara vet så gör jag inte mitt bästa när du skjuter eftersom att du är så liten dålig. 
Men då hör det till saken att Vicke gjorde väldigt många mål på en totalt taggad Albin som gjorde sitt yttersta, men det sved i skälen när lillebror satt bollarna i "kryllan" som dom kallar krysset!!!


På söndagsmorgon var grabbarna taggade för att möta föräldrarna i gympasalen, och jag tror de festa föräldrar var lika taggade på att möta barnen. 
Självklart så vann barnen överlägset, men det som var så himla roligt var att se alla dessa målgester!  
Den som gjorde den mest avancerade var nog föräldern Per.O som gled på benen framför barnen, så som man brukar göra på isen, jag trodde att vi skulle få benda loss honom från gummimattan med brännskadade knän, men vi klarade oss!!



Innebandyn på söndagar är ett rent nöje både för barnen och föräldrarna!! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar