måndag 4 februari 2013

GIF-DIF..SVE-ARG

Då var första matchen för i år avklarad för E´s del!
Det var Djurgården som kom på besök och det märktes på morgonen att det var "premiär" nerver!  
Jag och Viktor åkte ner för att kolla matchen, Albin hade hockeyträning och så 
skulle han på sin tjejs kalas...

Här kolhydrat laddar vi innan matchen och den obligatoriska "chokladbollen innan match" intas.
Vi träffade Lena på stan och det är nog lika roligt för en annan som för spelarna när säsongen börjar och att få träffa alla "fruar" igen!!! 
Matchen slutade 2-1 till Djurgården, min man i målet gjorde ett riktigt bra jobb och såg väldigt säker ut tycker jag!!

Innan matchen så hämtade vi upp Ida-Marie på Gävle strand, 
jag har inte varit där förr men gud så fint det var därute, måste vara helt underbart på sommaren!

Vädret var väl inte så fotbollsinspirerade under matchen med minusgrader och iskalla plaststolar, men något som värmde var att jag och Ida började prata om Sverige-Argentina matchen, och att jag hade missat att det var match, och E inte hade fått tag på några biljetter. 

Hon börjar messa, och inom en timme så säger hon: 
Du, nu har ni TVÅ biljetter till matchen!! 
VA??? bara så där??Japp...Herregud hon är en riktigt ängel utan vingar!! 
Det visade sig att hon hade dubbelbokat biljetter med olika 
fotbollsfruar i landslaget så fick Albin och Emil ta två av dom!! 

Jag LOVAR att här hemma var det en grabb som inte visste vart han skulle ta vägen när han fick höra nyheten, han hoppade och skrek och flaxade, han skrek :
MESSI, AGUERO,MASCHERANO,DI MARIA,HIGUAIN OCH ZLATAN, 
ELMANDER OCH LUSTIG!
Mamma, är det SANT!? 
Säg att jag INTE drömmer, kommer JAG att få se MESSI...?

Hans andra kommentar var; 
- Men mamma, kan vi inte uppfinna en tidsmaskin så det blir onsdag!
jag har ALDRIG sett hans ögon så stora och han visste inte hur han skulle behärska sig..
 Sedan började spekulationerna:
- Men om Messi tar ett inkast då kanske han ser mig och säger HEJ, 
- Men nu vet jag inte vilket lag jag ska hejja på Argentina eller Sverige? 
Jag tror att han kommer att heja på Sverige OCH Messi...om Messi gör mål så är det OK annars så är det Sverige som gäller! 

När han sedan skulle försöka sova så var det nästan stört omöjligt eftersom det enda som kretsade i huvudet var fotboll.
Han var dock lite bekymrad över att han hade hört av en kompis att en autograf kostade 100 kronor att få, och han som håller på att spara till ett Nintendo 3D XL, men han tänkte nog ta med sig en hundralapp ändå så att kanske kunde få en Autograf! 

Viktor ville självklar följa med på matchen, men när vi sedan berättade för honom att han och E själva ska åka på hockey och kolla på Brynäs så tyckte han att det var helt OK.

Så gissa om det är någon(ra) som räknar ner MINUTER här hemma!!

Tusen tack Ida-Marie!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar