tisdag 19 februari 2013

Call !

2013 skulle kunnat ha börjat bättre för oss när det gäller sjukhusbesök. 
Idag hade doltnummer ringt mig 3 gånger och någon lämnat ett meddelande. 
Det var en läkare från Hudiksvalls sjukhus, barnavdelning som var väldigt angelägen på att få tag på mig idag..
Tankarna började snurra vad är det nu då? Vi har inte tagit nå prover, Viktor är OK?? 
Jag ringde upp växeln och jag fick prata med läkaren. 
Läkaren berättar då att när vi var inlagda med Viktor (när han hade hjärnskakning) så fanns det samtidigt en patient smittad av en bakterie på samma avdelning, och vi måste nu bli kollad hos läkare och ta prover så att vi inte bär på den bakterien. 
Min vetskap så var vi endast 3 familjer som var inlagd just då, vilka odds har man på det???

Som "tur" är så var vi på vårt rum mest hela tiden eftersom Viktor bara sov och var ordinerad lugn och ro! 

Idag när vi skulle sova så var det två grabbar som saknade sin pappa super super mycket, tårarna och tankarna virvlade i rummet! 
Varje gång vi har skypat med E så fylls Viktors ögon med tårar och man ser verkligen hur mycket han saknar E.
Så nu passar vi på att lyxa till det lite med pannkaka till middag och bullar, glass och kakor till efterrätt. 




Ännu en gång måste jag ge en STOR ELOGE till de som är ensamstående förälder med småbarn, herregud vad slut man är när klockan ringer klockan 05:45 på morgonen, iväg på fritids, jobba, hämta, lagamat, handla,tvätta,städa,vara mamma eller pappa, läxor, trösta, peppa, skjutsa på träning, planera morgondagen..och SEN sova...
Jag gör detta EN gång om året i EN vecka så jag ska inte klaga...

Och älskling det är klart att jag saknar dig också  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar