torsdag 22 september 2011

hund och husse!

Idag fick jag ett härligt inombordsskratt när jag var ute på min motionsrunda.

Det sägs att hund och matte/husse är lika, och JA det stämmer för det mesta!
Det kom ut en man med en svart liten knubbig hund och husse, dom gick ca 5 meter framför mig, när jag ser gångstilen på hunden och husse så var det exakt kopia!! Dom haltade båda två på höger sida det såg ut som om dom båda behövde nya höfter.
Husse hade en svart keps på sig och hunden en mörk kaluffs.
Det var riktigt roligt att se för dom VAR lika varandra!
kanske inte så här lika!!!

Jag började fundera på vad jag skulle ha för hund OM jag skulle skaffa en, jag har alltid velat ha en Berner sennen , vet inte om vi är så lika till utseende, mer kanske till sättet ?



Så här står det på Wikipedia om dom: Berner sennenhundar beskrivs ofta som lugna, snälla och lekfulla familjehundar med ett stort självförtroende. De tycker om att vara utomhus, sommar som vinter, och har som vana att vara vaktande men är för det mesta vänliga inför främmande människor... låter som jag :)

hej å hå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar