måndag 19 september 2011

lek och pannkaka



Igår var det match, Gefle fick med sig 3 fina poäng och har säkrat kontraktet inför näste säsong i allsvenskan, jätte skönt, och grattis!
Vi åkte ner till samlingen, jag och barnen gick och matade ankorna i Boulongen, pojkarna tyckte det var jätte roligt, jag tyckte det var mindre roligt!
Fåglar är fin att titta på men när dom kommer intill en för att tigga mat är dom inte så fina! Ankorna var väl OK om dom är några stycken men när hela flockar kommer och kvackar så blir man smått stressad , sen kom kajorna och skulle ha bulla, blä och fy vilka äckliga fåglar, så dom sprang Viktor gladligen efter och skrämde iväg!
När ankorna blivit mätta, eller när jag gömt undan brödet i väskan så att barnen( och fåglarna) skulle förstå att vi inte skulle mata dom något mer fortsatte vår parkdag till lekparken.


Efter en timmes lek och stoj gick vi in och träffade Lotta på stan och tog en välbehövlig lunch, jag lovade pojkarna pannkaka så vi gick och beställde det.
När vi har suttit i 10 min kommer en ej för service mindad tjej fram och säger att pannkakorna var slut???
Hmmmm, slut, på en restaurang? Ägg, Mjöl, mjölk och smör borde inte VARJE restaurang ha det hemma...lite irro frågade jag henne vad kan dom ta istället då???
- Varm macka, lasange eller nått får jag till svar...men hallå IQ mums mums...så frågar jag om dom har spaghetti....
- Näää det har vi inte heller..öhhh var detta inte ett mat ställe????
Nu blev jag riktigt irriterad och sa att vi struntar i pannkakorna och tar pengarna tillbaka!
Då kom det en äldre farbror som också jobbade där och räddade situationen. Han frågade om pojkarna fortfarande ville ha pannkakor, dom visste inte riktigt vad dom skulle tro med sa JA!
Han gick in i köket och tillagade pannkakorna, mmmm hemma gjorda!
Pojkarna blev överlycklig och även jag!
Bara för att pannkakorna i färdigförpackningen var slut så är väl inte det omöjligt att greja pannkakor, det är inte något som ska vara i ugnen i flera timmar eller så!!!
Tyvärr fel tjej på fel plats, säger moral morsan ;)

Men vi kommer säkert att gå dit fler gånger eftersom att pannkakorna var super goda!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar