fredag 9 september 2011

Lycka i vardagen!

Mitt i allt tragiskt som har hänt så har man sina guld klimpar här hemma som är ovetande om mycket!
Igår när jag jobbade ringde jag hem och Albin svarade..
Som vanligt frågade jag vad han hade gjort på 6-års.
-Jag hör en LYCKLIG röst svara: Mamma, vet du vad som har hänt?
-Jag och Tilde är MER kära, du vet mamma när jag ser på henne så känns det så mysigt.
Min "lilla" bebis har vuxit och har sin fösta kärlek.

Igår var det match, det var Malmö FF som kom till Gävle på besök, och Gefle fick 3 fina poäng, grabbarna spelade jätte bra =)
Albin, Viktor och jag kollade på matchen hemma. Grabbarna kan numera nästan alla namn i laget,
deras diskussion igår var konstant:
Men där är Orlov mamma ( Viktor).
Näää, han heter Jakob, (Albin)


Albin hoppade i soffan och hejade, Viktor var helt galen när dom filmade bänken och pappa..vi somnade i halvlek. jag vaknar av att telefonen ringer, det är E som berättar att dom vann med 2-0.
När han kom hem så ville E se på reprisen, jätte roligt ;)
Men det roliga med det var att efter 1:a halvlek vaknade Albin till och kom upp och trodde att han hade missat matchen, jag slänger ur mig att det är en repris.
När han ligger yrvaken i soffan så ser han E på TV:n och säger chockerande och upprörande
-Men VA har jag TVÅ pappor??
En som ligger på soffan och en som är på TV: n? med en förvirrad son fick jag då förklara vad som hänt, att vi somnade under matchen, pappa kom hem och ville se matchen igen.
Efter ett tag förstod han vad som hänt...

Jag hoppas på att få uppleva många många år och underbara stunder med mina nära och kära.
Varje dag är en gåva, och dagen du levt går aldrig i repris.!
var rädda om varandra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar