torsdag 15 september 2011

Rabiat barn!

Jag var med pojkarna på badhuset och vi hade jätte mysigt, vi var nästan själva i lilla bassängen, Albin och Viktor byggde farkoster och jag hjälpte till!
Dom hade äntligen fått till ett jätte fint skepp som dom åkte och hade jätte roligt med.
Då kommer EN unge (ca 4 år) han börjar med att göra bomben på den djupa delen av bassängen, när han sen försöker simma så visar det sig att han inte kan och inte bottnar, han bara sjunker, då får jag rycka in och hjälpa honom, för hans "pappa" inte hann med!?
Sen såg denne unge det fina skeppet vi byggt, ja vad gör han då.. jo hoppar upp på det så att madrasserna flyger och han skriker och stojar, mina pojkar visste inte vad dom skulle göra utan frågade mig: Mamma vad är det för fel på honom???? Vad svarar man då....hmmmm.

Vi låter denna unge fortsätta att förstöra skeppet och går till den grunda delen för att fortsätta leka
Då kommer han dit oxå, med madrasserna och kör över Albin och Viktor, JAG får då gå mellan och stoppa honom.
Som pappa i denna situation måste man väl säga till pojken att lugna ner sig?!
LITE irriterade gick vi till relaxen för att bada bubbel pool och fika..
När vi sitter där och myser, vem kommer inte då, jo terror ungen.
Då började jag att se rött.!!
Han gör samma sak i bubbelpoolen som i lilla bassängen, BOMBEN rakt ner i poolen, och där satt det några damer och mös, dom valde att gå upp väldigt fort!
Och inte ens då säger pappan till honom att ta det lugnt!
Tillslut efter mycket tjo och stim i bubbel poolen så gick dom och vi kunde äntligen sätta oss ner och andas ut.
Visst barn är barn, men dom MÅSTE väl ha en vuxen som är så pass smart att man kan säga till dom vad som är rätt och fel??
Annars blir det synd om barnet när det växer upp och inser att det inte finns några gränser i livet.!

Nu hoppas jag att mina barn ALDRIG kommer att bli några vildbattingar som andra skriver om på sina bloggar....
ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar