måndag 14 november 2011

Lördagen!

När alla kom så fick dom en varsin "söderhamns" festis,
jag och Emil hade grejat den hjälp av en spruta och Absolut Vodka.
Här hemma blev det lagindelning och det märktes att vinnar skallarna var på topp!
På Bowlingen fortsatte tävlingen, det var väldigt skiftande resultst, själv så valde jag att slänga klotet i rännan de 4 första kasterna, men sen fick jag upp farten när ilskan börja infinna sig, eller var det vinnar skallen som blev riktigt sur?
Som tur var hade jag Jens i mitt lag, och han lyckades med att göra 4 strike i rad, så han tog upp medlet för vårat lag.
Självklart så lyckades Jakob med något som man aldrig gör!
Han kastade sitt klot väldigt hårt för att satsa på Strike, när klotet hade kommit på halva banan så åker den där sargen ner framme vid käglorna, så Jakobs klot studsar på den och kommer tillbaka mot honom i en jäkla fart..så det var bara till att göra fri väg för klotet.
Här hade det släppt lite, dessvärre så kände jag mig stel som en pinne när jag skulle kasta klotet och några böjda ben blev det inte!

Vinnar skallen Sebbe jublar över strike.

Dax för lite relax och lekar såklart!
Vattenrusch race!!
självklart så var det allt eller inget som gällde, efter mitt svaga resultat på Bowlingen så skulle jag minsann visa att jag var uppvuxen på ett badhus, och simhud mellan tårna.
Jag var i lag 1 och sist ut dessutom, jag hade sett mina lagkamrater tappat tid då dom skulle ta sig upp från liggandes till stående, min taktik var att åka framåt på armbågarna och knäna.

Jag dök ut i ruschen och det gick riktigt fort, kanske för fort,när jag komme ner till målet så ser jag alla stå och heja men är det så pass mycket vatten så att det blir en stoppande effekt och ett sånt stopp så att min bikini överdel flyger all världens fart åt sidan, men vad gjorde det, jag skulle ju i mål!
Där satt jag i vattnet och försökte att greja till hängholmarna när jag hör Sarah säga att jag hade bäst tiden, JAAAA, min taktik lönade sig, men i finalen valde jag att spänna bikinin lite hårdare, fast det hjälpte inte samma sak ännu en gång!
tyvärr så kom jag sist i finalen, Sebbe vann på klara 8,9.Grattis.
Men hade Lantto varit domare så hade jag fått stilpoäng och tidsavdrag, men min tid hamnade på 9,8 det var pers från försöket (10.0) i alla fall.

Här är Alex i Action.
Domaren Sarah kollar så att allt går rätt till!
Lantto ville leka en egen lek, men vi stoppade honom =)

Här är det Vinnande laget, Jakob, Alex och Fanny. Enda laget med 3 i och DOM vinner..
självklart så hade vi ett tröst pris i form av ett par toalett glasögon

Här är alla glada över att få äta mat och umgås, det vart en riktigt lyckad dag

Sarah och jag visar upp vår vackraste sida.

Kvällen avslutades hos oss kl 04.00 med Rockstjärnor på besök, Ben 10 figurer och en massa massa dans, det kommer jag att behålla för mig själv.
Hej Hå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar