måndag 7 november 2011

Verklighets drömmar.

Idag var en ledig dag och allt skulle hinnas göras, plocka, damma och tvätta.
Vad gjorde jag?

Jo låg och sov till 10, vaknade av att det ringde skyddat nummer på telefonen och det skrämde skiten ur mig.

Jag hade nämligen drömt att jag låg och sov i min egen säng (som jag gjorde) och det var ett pågående inbrott hemma hos oss, jag kommer så väl ihåg hur jag försökte att vara oberörd när den där hemska inbrotts tjuven kom in i sovrummet där jag låg och sov.
Det är så hemskt när man kommer ihåg drömmarna så väl, jag kommer ihåg att jag tänkte:
jäklar jag som lät mobilen ligga i köket inatt (vilket den gjorde på riktigt) och inte på sängbordet...och min batong var väl inlåst i graderoben, undra om det är den dom är ute efter...hur skulle jag klara mig ut och utan att bli påkommen att jag har sett/ märkt av dom?

Eftersom att jag inte tror på en hjälte som kommer ridandes på
en vit häst så får jag klara mig själv.
jag vet att jag låg och kisade med ögonen för att försöka att se
vart i huset dom höll på att röja i.
Jag var i full färd med att springa mot dörren (i drömmen), när min telefon ringde på riktigt... jag sprang upp från sängen och svarade i telefonen där jag såg att det var skyddat nummer som ringde och en man som började samtalet:
Är det Micaela?
- Ja, sa jag yr vaket
- Micaela Sundin sa han??
- Ja, det är jag
Så säger rösten,
- ok det är JAG....
- 1000 tankar börjar snurra..vem är JAG som ringer till mig? inbrottstjuven eller hjälten på den vita hästen som ska rädda mig trots allt???
Lite nervöst började jag prata som om jag absolut visste vem det var, vilket denna röst märkte och sa:
- Låg du och sov?
- Jaaa, det gjorde jag.
Sen ramlade poletten ner vem det var, det var inte inbrottstjuven
som ringde utan det var min kära kollega Elfström, så jag får väl kalla honom för min hjälte för dagen, eftersom att han avvärjde ett pågående inbrott i min dröm!

om det är någon som kan tyda drömmar så skulle jag vilja veta vad denna betyder??
Den var riktigt läskig!
Förhoppningsvis så är detta inte en sanndröm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar