onsdag 9 november 2011

Träningsvärk my ass.

Dröm om min förvåning tänk att vissa personer är synsk..träffade en "trevlig" kille igår som sa att jag var otränad, här kommer en lite resumé hur han kom fram till detta, men det han inte visste, var att jag dagen innan hade kört ett monster pass på Boxningen.

Mitt jobb kan var långtråkigt vissa perioder, men det fina med jobbet är att den ena minuten aldrig är den andra lik, och det fick jag även smak på igår.

Jag och Kollegan hade gått och kollat på allt möjligt roligt, vi var i full färd med att förbereda oss för att avsluta passet när det kommer in en och plockar på sig saker, och vips så satt vi inne på kontoret med denna "kund" som gjorde sitt första misstag denna dag.
Allt var hur lugnt som helst, ända tills denna "kund" fick höra ett samtal mellan mig och LKC om att vi kunde få vänta på farbror blå,
då valde han att försöka gå, och det var hans andra misstag!

Vi pratade lugnt och fint med honom och bad honom att sitta ner, men han vägrade, han skulle gå.
Vi sa till lite högre och HAN bad OSS vara lite tystare, och HAN började att skrika till oss, ännu ett misstag.
VIPS så står han på kontorsstolen och försöker att fly ifrån oss, men med två rabiata tjejer som snabbt trycker upp honom mot väggen och förklarar att det inte är någon idé att försöka flyga över oss, misstag nummer fyra på väldigt kort tid av honom.
Det slutade med att vi fick kontroll på situationen och vi fick smaka på lite adrenalin och han satt på stolen.

Denne "trevliga" kille sa att vi var dåligt tränade, jag gap skrattade när jag hörde detta och ryckte på axlarna eftersom att det var han som var kvar i rummet och han som hade svettpärlor i pannan.
Men idag när jag vaknade så hade jag fått en träningsvärk som jag inte upplevt på länge, tyvärr var det INTE hans förtjänst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar