måndag 21 november 2011

Vet inte om jag har blivit en tidsoptimist eller en latmask?
Jag vill göra allt färdigt på en gång och inte skjuta upp något till senare tillfälle, de senaste veckorna har jag slackat efter och valt bort och skjutit upp en massa saker, det är inte likt mig?

Men igår kom vändningen, det var ju bara 1 vecka kvar till ADVENT och det gör det legalt att börja inreda också, jag kände hur kroppen och knoppen blev lycklig.
Det var som en knopp som blommade ut till en vacker blomma, min tolkning måste vara att jag gick från en trött småbarns mamma i Romeo & Julia Pyjamas och blev en "Levis mamma" med tajt röv och vit tröja
( typ Cindy Crawford)..
Pojkarna var på flygmuseet och jag fick huset, stereon och damm rottorna för mig själv...wihooo!

Så här hemma studsade jag fram på små fina moln, sjunger och pratar för mig själv, bollar ideer med mig själv och berättar hur knäpp jag är som pratar med mig själv, men jag tror att jag mår bra när jag får den där egentiden när bara jag ställer frågorna och får rätt svar.

Jag gjorde om golvlampan!
Många timmar senare satte jag mig för att äta middag i min ensamhet, och då kom verkligheten ikapp mig, jag såg mig i spegeln och såg att jag verkligen var en Romeo & Julia mamma, osminkad mörk under ögonen, fett hår och allmänt glåmig.
Lite deppig satt jag mig vi matbordet och åt i pyjamasen som jag inte hade hunnit byta på hela dagen i all min inrednings iver när dörren slängdes upp och jag hör två små underbara killar komma in och skriker:
- MAMMA, vad fint du har gjort, vi såg genom fönstret vad mysigt du gjort!!
Så fick jag världens största kram av dom, och där försvann alla negativa tankar om min Romeo & Julia mamma, jag började att inse att allt mitt donande och fixande hade gjort mina älskade pojkar glad, och fått mig att må bra!
Så nästa helg när alla är stressade över att stakarna och stjärnorna ska upp, så sitter jag och NJUTER av glögg och myser med mina grabbar i ett par nya Jeans, vit T -shirt och ska vara en underbar mor och bara njuta av livet!

Här är lite kort över gårdagen!

Gjorde lite juliga tändsticksaskar. Blockljus och siffror, samt kanderade äpplen!

Del av vardagsrums fönstret.

Nu blir det jultidningar som ska in här
Ljusbricka på köksbordet!
T.o.m Viktor tyckte att hans rum blev mysigt!


Entré.

När jag hämtade Albin idag på skolan så sa han: Mamma jag tror jag älskar julen!!
Hej Hå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar