söndag 1 april 2012

GIF- dagen!

Igår åkte vi tåg ner till Gävle då det var GIF dagen!
Grabbarna i laget skulle gå i "parad" genom gävles gator för att sedan bli presenterade på torget för allmänheten..
Det var ju sista Mars och vädret visade tyvärr inte sin bästa sida då det snöade och blåste isvindar!
Jag och grabbarna stod med andra spelarfruar på torget och inväntade "paraden" då vi hör trummor och applåder!
Pojkarna och jag frös ikapp och ville inte något hellre än att gå in och sätta oss och ta en fika, men solidarisk som man är så stod vi kvar i detta ISKALLA väder och försökte hålla modet uppe, det blev ju lite lättare för Albin och Viktor när det blev godisregn.
Micke försökte att kasta påsar med Ahlgens bilar till oss, men tyvärr så fångade jag påsarna som badbollar och de giriga barnen bakom oss fick ta dom, medan mina juveler stod där och ville ha ahlgrens bilar!

Efter godiset blev det spelarpresentation, dom började med målvakterna och E blev återigen kallad: Den evige bänknötaren, visst det är han men det är ju ABSOLUT inte hans mål i karriären, och jag tycker inte att man säger så, ska man presentera en spelartrupp så ska man väl säga något positivt och roligt om dom, vilket han gjorde med de restretande spelarna.
Jag tyckte att det var riktigt dåligt sagt, man kan väl säga något som: Nr 22 Emil Hedvall, killen som sitter fast på bänken men hoppas på ett genombrott!!
Ingen big deal, men det kan inte vara så roligt att få höra det hela tiden!!

Men mina smågrabbar tyckte det var en bra dag, dom fick skjuta speedball, stå med laget då dom skrev autografer och fick en massa spelarkort! De blev så roligt att grabbarna designade egna kort på spelarna!

E och Albin!
Viktor designar en bild på Hjalle!
Det blev en massa autografer och kort!

Vad passade inte bättre än att avsluta den långa dagen på Church Street, med massor av mat och trevligt sällskap av Jakob och Hjalle!



Albin berättade att han också skulle bli fotbollsproffs när han blir stor,
fast han ska spela i Barca och inte Gefle!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar