onsdag 4 april 2012

googla Påsk?

Vet inte vad det är, men påsken för mig är inte så viktig, jul tycker jag är en mysigare och mer familjär tid med pyssel och en massa massa god mat!
Och det är klart vi behöver ju inte påskpyssla här hemma eftersom jag redan är en häxa som har fjädrar i håret, E är en tupp och grabbarna är som små kycklingar, så var det problemet ur världen!


Om killarna skulle fråga mig varför vi firar påsk så skulle jag få googla fram det, är det då Jesus föddes? eller dog eller gick han på vattnet då, ja tydligen så var jag inte riktigt vaken på religions lektionerna. 
Viktor ska vara påskkärring på dagis imorgon, men är en kille verkligen påskkärring? så det blir väl ännu en gång att använda googel, vad hade man gjort utan detta underbara sökverktyg och vad gjorde man innan det fanns?  
Viktor förra året som påskkärring.


Min man skulle också behöva googla lite, han frågade mig nyss om Gustafs nya band (E´s kusin) kallekula
 Jag kollade på honom och han försökte ännu en gång säga lite kaxigt: ja men Kallekula
Så då fick jag fråga om han menade Caligola, ja så heter det kanske.
Jag frågade honom om han hade hört låten, och nopp det hade han inte, han har sån stor koll på sin släkt min man, så nu på morgonen hart Caligolas- forgive forget spelats ett antal gånger! RIKTIGT bra låt!


                                           



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar