lördag 7 april 2012

påskafton blev tacoafton!

Kommunikationen mellan kvinna och man är ibland väldigt oklar.


Jag jobbade på badhuset och E kom upp för att lämna tankkortet då jag som vanligt åkt på tomtank med andan i halsen och hoppet uppe vid öronen då det står 0 km till tankning.
När han och Viktor kommer upp är han lätt stressad eftersom dom ska åka och handla mat. 
Åhh vad härligt då slipper jag tänka på matbiten idag och tycker att min man är alldeles underbar! 


Efter jag jobbat klart fick jag rulla nedför flygrakan för att ta mig till bensinstationen med en väldigt tom tank i bilen.
Påväg hem så börjar jag fundera på vad för gott som skulle tillagas av E eftersom han var så snabb på att säga att han skulle handla mat 
När jag kommer hem så ser jag mina barn och man finklädda och med ytterkläder på och det ser ut som om dom väntar på mig....hmmm har dom kanske en överraskning åt mig och vi ska äta ute på restaurang? 
Jag går ett tag hemma, i hopp om att det ska komma en söt liten mening som säger: klä på dig något fint vi ska ut och äta, men efter 10 minuter FRÅGAR jag E: 
- Jaha, vad har du tänkte göra för god mat ikväll då?  
Då ser han på mig och jag tror att han ska sjunka under golvet och han säger: 
-VA, mat? vi ska ju till din farmor och äta idag..
Min nästa kommentar: Nä, älskling det är imorgon efter att jag slutat. och INTE idag. 
Han öppnar snabbt kylskåpet och gör en snabb överblick och konstaterar att han ENDAST hade handlat frukost och ingen MAT!?
Fingrar och tår börjar trumma som dom oftas gör när han blir nervös, och han börjar förklara sig att han var tvärsäker på att det var idag vi skulle äta hos farmor..
Jag kände hur denna påskafton blev en tacoafton.....igen.


Men som plåster på såret så hade han varit och köpt ett påskägg åt mig så jag fick gå på äggjakt, och spontan som han är så köper han även denna gång: Ett par sloggi trosor, vilket är ett säkert kort!
Men med i påskägget fanns även småstadsliv 4 som vi ska se på ikväll, och gissa om jag längtar att se på Agneta Patrull och Johanna Andersson igen sen har det ju även kommit in två nya figurer:Leif & Sölve ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar