fredag 30 december 2011

I backspegeln!

2011 var ett bra år eller?? 

Jag ska nu se bak i backspegeln och se var som EGENTLIGEN hände? 

Januari:
Vi gifte ju oss i smyg på arlanda den 29/11 2010, men hade en fest den 15/1-2011 så det var väl så året egentligen startade, mycket planering och fixande. 
Men gud vad roligt vi hade det! Det var då de två städtanterna kom på besök till oss, som vi fick i present av våra vänner och kollegor! Det är något vi aldrig kommer att glömma!




Februari:
Det var då jag började med träningen på allvar efter utlandet och juluppehåll.
Den 14 Feb, på alla hjärtansdag gick en helt underbar människa bort från oss, det var sorg hela månaden lång, och det är fortfarande sorg, men som en omtänksam person sa till mig: Sorgen läker aldrig, den blöder mindre.

Mars:
Ja vad hände egentligen i mars? Emil var på Cypern och läger, det var hur mycket snö som helst, självklart så är det samma visa varje år!! 
Men nu 2012 ser det ut som om jag klarar mig lite bättre, men man ska aldrig säga aldrig!
Jag gjorde klart det sista delprovet för PHS på Rekryteringsmyndigheten i Stockholm, hoppas på att komma in nu i Augusti 2012, skam den som ger sig!
April:
2 x 30 år, Kommer inte ihåg så mycket mer än att Anna Rönström fyllde 30 och det var skiva hemma hos henne samt att Kristin hade sin 30-års fest i slutet av månaden.!
Maj:
Då börjades bygget av uterummet på allvar, vi som hade trott att vi skulle vara klar till midsommar fick ju bita oss i svansen många gånger...
Juni: 
Vi åkte på en helt underbar semester till västkusten, för att sedan fortsätta med Volvon till Danmark och Legoland och Lalandia, förhoppningsvis så kommer vi åka dit igen för det var makalöst bra!
Sen var det Karins tur att ha 30-års fest! Vi var ute på Grimskär och hade det riktigt trevligt med temat: Stockholm veckan!
    



Juli: 
Semester och fint väder ute, jag kan allvarligt säga att denna sommar har varit den abslout bästa på många år! Vi hade många mysiga sena kvällar med massor av tända ljus och det var ju helt underbart att kunna sitta ute till 3 på natten och bara prata och lösa livsproblem.
Det var även en sommarfest med laget, och hur den slutade vet dom berörda, jag kan bara säga att Juli månad var den månaden som jag blev kallad party prinsessa av mina vänner, och jag kan förstå varför! 

Augusti
Tillbaka till vardagen med jobb, dagis och Matcher. Tyvärr så hade GIF en mindre bra period efter sommarfesten och ordet KRIS började nämnas av medierna, men Pelle tog sina mannar under vingarna och det visade ju sig att det vart hur bra som helst!
Vi var ner till Stockholm och Karro & Mats, för en lite snabb visit. Vi åkte med deras båt från Lidingö till Gröna Lund, vilken var en helt underbar resa med stekhet sol och glada barn. Tyvärr så var det inte bara vi som hade planer på att gå på Gröna Lund just den dagen, eftersom att det var Sommar Krysset på Grönan så var det kö överallt!

   

September: 
Viktor blev 4 år, och hade sitt första barnkalas med sina kompisar från dagis. 
När E kommer och hämtar Viktor på dagis så är det ofta dom säger till honom
- Kommer du ihåg på Viktors kalas när du sköt fotbollen över taket, det var ju grymt! 
Det behövs inte vara så mycket för att barn ska uppskatta saker!!
Sen var det den tragiska flygolyckan med Stefan Liv´s  lag i Ryssland, det är något som jag inte än kan förstå!!
September var det Millan som fyllde 30 och det var en riktigt trevlig skiva, vi fick vara med om ett frieri och ser fram emot ett härligt bröllop. Det var på den festen jag lyckades stoppa en hel del marshmallows  i munnen!
Självklar så invigdes vårt älskade uterum,och vad passade inte bättre än att ha en sjudundradens kräftskiva, rastafari kom och hälsade på en snabbis och Hjalle visade upp sina musikal kunskaper! vi hade sjukt kul !!!!!!



          




Oktober:
Det var månaden som mitt hår fick en chock, då min syster satt sin färgkunskap i mitt hår...jag gick från råttfärgat trist hår till ett "riktigt" redhead. jag trivs jätte bra i denna färg och kommer att ha den tills min syster får sin nästa briljanta idé!

Sen var månaden ganska så "normal" jag fyllde 29, hade kalas och hembakat det är många vuxenpoäng det, men så går jag ju emot 30 nu, vilket känns helt ok faktiskt! 

November: 
Då fick man äntligen börja planera för Jul och det var så himla roligt att få pynta med mina barn , som också helt plötsligt började att gilla tomtar och glitter, dessvärre så tycker E att det är mer till besvär, men när allt är klart så tycker även han att det är bra fint! 

December; 
Var tok mycket jobb i början av månaden , det var planering av julklappar och fjällsemester, vi hade mysiga kvällar med julmust, pepparkakor och filmer.
Två dagar innan julafton åkte vi till fjälls, många undrade varför vi valde att åka till fjällen, men det var våran önskan att göra det och vi ångrar inte en sekund att vi gjorde det. Eftersom att E har så lite ledigt resten av året så måste man passa på att hitta på något hela familjen, och göra sånt som passar alla! Tyvärr så ramlade ju jag ibarnbacken dagen innan julafton, men med positivt tänkande så vart det inte något problem för oss resten av semestern!!!! 

Detta år har varit ett kontrasternas år: 
Sommaren var galet hektiskt med matcher träningar och jobb, nu när vintertiden är här så har man liksom gått i ide, man går inte ut i onödan och man uppskattar det trevliga sällskap man har med familj och vänner på ett helt annat sätt!!!

Summa summarum så har 2011 varit fyllt av trevligheter, det kan ju även bero på att de flesta i min krets har fyllt 30!! 
Nu ser jag med spänning fram emot 2012 och vad det kommer att ge!

Gott Nytt år mina vänner från en helt normal familj!



    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar