torsdag 22 december 2011

Kevins gåva till sjuka barn - Hudiksvall - www.helahalsingland.se


Läste morgontidningen och fick tårar i ögonen, vilket underbart initiativ av en pojke som endast är 11 år!! Man blir varm i hela kroppen!!




Detta brev skrev han till barnen på avd. 19


Kevins brev till barnen på avd 19

När jag var liten föddes jag med en annorlunda mage och låg ofta här på avd 19, jag minns att det var väldigt jobbigt fast det nu är rätt längesen jag behövde vara här. Jag tänker ofta på barn som jag träffat och på de som måste vara här, och jag kom på i somras att jag ville göra något bra för barnen som måste vara på sjukhuset.
Det var då jag började spara små slantar och pantade burkar å så där. Sen köpte jag nya saker för det jag fick i hop, och idag den 21 december 2011 känner jag att den här julen kanske blir lite roligare för den som tvingas fira sin jul här.
Så jag vill bara säga, även om det är jättetråkigt när man ligger här sjuk. Så hoppas jag att just DU ska ha lite roligt med de saker jag köpt. Jag har försökt hitta något som kan passa många.
God jul och gott nytt år önskar Kevin från Färila.


Här kan man läsa hela repotaget!!..

Mer av såna här positiva reportage Hälsinge Kuriren!!!

GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar