onsdag 7 december 2011

Upp och ner, ner och upp!!!

Snack om att gårdagen var en riktigt svängig dag, en sak vet man, att när man vaknar så har man inte en aning om hur dagen skall bli!
Jag var kallad till Ting som Målsägande, lite nervös går jag in i salen och får höra att jag var kallad som vittne?! Det svänger fort, utan att man vet om det!


Efter tinget åkte jag å E på stan för att luncha, propp mätta och i paltkoma åkte vi hem och la oss och vilade på soffan, denna gång var det E´s tur att bli uppslukad av soffans oemotståndliga kraft!
När vi hämtade Albin på skolan så ser jag att fågelklubben skulle komma på
besök senare på dagen!
Så då beslöt vi oss för att jag skulle vara kvar med honom så att han fick se uppstoppade fåglar, min lilla fågelskådare som han är!
Men först var det dags för mellis, vilken lycka det var att få vara med på!
Jag har aldrig känt en sån enorm energi i ett rum fullt av 6 - och 7 åringar som sitter och diskuterar sina tankar och funderingar!
Tänk för 22 år sedan var det jag som satt där i samma matsal med samma gröna och vita färger på väggarna och pratade med mina kompisar, Och nu sitter min son som är hur glad och sprallig som helst och pratar med sina kompisar!konstigt hur man kan känna en sån glädje bara för att få vara med på mellis!
Och för att vara lite mer sentimental så fick jag se min lärare som jag hade i 1:an stå och undervisa!!
Fågelklubben kom och självklart så hade dom uppstoppade fåglar med sig, det blev lite av ett kaos när 30 barn skulle klappa 3 stackars fåglar på samma gång, tur att dom redan var döda eftersom att merparten av barnen ville känna på ögonen, men med många roliga frågor och bra svar åkte vi hem!


Kvällen bestod av träning, det blev core och det är ju "slappmusklerna" i magen, lår och stuss som får sig en omgång, så idag när jag går ser det ut som om jag gjort på mig!!

Jag vaknade med en klump i magen på morgonen men somnade
med lyckliga fjärilar och härliga minnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar