torsdag 29 december 2011

spöken finns dom?

Flera gånger när jag står i köket så känner jag mig iakttagen, som att det är någon som går utanför mitt köksfönster.
jag ser hur det reflekteras något i fönstret, men när jag tittar dit så finns det inte något? 
Det händer nästan dagligen. Jag sa det till E och han har upplevt samma sak som jag flera gånger. 
När vi nyss hade köpt vårt hus ( 6 år sedan) så var det någon som stod i hallen och tittade på oss, när Albin var lite så sa han: Mamma, nu står tanten i hallen igen..vi kollade dit men det fanns inte någon!

Jag och E låg och kollade på film, The Orphanage, och när det är 5 min kvar och när det är som absolut mest spännande, så hör vi hur småfötter springer i köket, både jag och E hörde det och knäppte på paus då vi trodde att det var någon av barnen som skulle komma över till vår säng, men vi väntade och ingen kom. 
Tillslut gick E upp för att titta om dom hade hoppat upp i soffan eller stannat påvägen.
E ser att Viktor ligger kvar och inte har rört sig sin säng, och att Albin ligger på samma sätt som när vi sa godnatt i sin säng.
E blir lite rädd och står och tittar in i Albins rum då han vaknar till och frågar var E gör.?
E frågar om han varit upp och kissat eller nått, men han låg verkligen och sov....gissa om våra pulsar var höga.

Tror jag ska höra efter om det finns någon som kan komma och kolla om det finns någon som är i detta hur förutom oss. 
Till saken hör att kvinnan som byggde detta hus dog, vi trodde att hon hade gått bort på sjukhuset med efter att en granne i somras berättat att hon hade gått bort i huset så började man fundera på om det är hon som är här och vakar över oss???


Igår hade jag en topp på 250 st läsare som läste min blogg på en dag.
det är ju super många vad roligt att ni följer lilla mig=)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar