söndag 11 december 2011

småbarn med stora Idoler!

Idag kollade vi på barnprogram, Albin lite bitter för att han missade Barca- Real Madrid igår. Matchen började 22 och han började tjata kl 15 om när matchen skulle börja, han somnade 21, så i morse var första frågan:
- hur gick det i matchen?? När han hörde att det blev vinst så blev han lite gladare,
Efter att ha sett på Cartoon Networks ett antal timmar bytte jag kanal (vilken miss av mig) och såg att det var Barca TV. Jag fortsatte förbi kanalen och tillbaka till barnprogrammet, Albin blev HELT galen på mig, och jag var tvungen att byta till Barca TV, det var på engelska och spanska så han fattade ju inte ett ord vad dom sa, men han såg sin stora idol, MESSI!!
sen satt han klistrade framför TV:n och iakttog varje springsteg Messi tog på planen!
Viktor hade stenkoll på målvakten, Victor Valdes, lilltjorv sprang och hämtade ett idolkort han hade på Valdes och höll i det stolt som en tupp, så tyckte han att det var coolt att dom hade samma namn, och för att retas lite med storebror påpekade han att det inte fanns någon som hette Albin i Barca.
man kan ju alltid hoppas på att vi får åka ner till Spanien och kolla på en FC Barcelona match.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar