måndag 5 december 2011

Min värsta fiende!

Nu har det hänt igen, och det är ju alltid samma visa, vad ska jag göra för att inte falla i frestelsen?
Varje kväll står den där varm och go och ropar mitt namn, jag trotsar den väldigt länge med när pojkarna sover och allt är klart här hemma så kan jag inte motstå frestelsen, den bara äter upp mig och skriker mitt namn ännu mer!
Med sin varma matchester klädsel och tillhörande filtar faller jag ner och den håller i mig i sitt grepp, den gör så att jag ligger som en prinsessa och är avslappnad, när den har behandlat mig i ca 5 minuter så har den vunnit, jag sover och soffan har mig i sitt grepp ännu en kväll / natt!
Det är så att NÄR jag somnar på soffan( händer varje kväll) så är det stört omöjligt att vakna förutom när E har ruskat på mig flera gånger, eller att jag vaknar av att det är lite väl varmt i soffan runt halv 3 på natten/morgonen, då går jag som en zombie till sängen och lägger mig, det är tur att vårt sovrum bara ligger 3 meter från soffan annars så hade jag nog aldrig sovit i min egen säng.


Så nu har jag några idéer om hur jag ska slippa ligga och tryna i soffan varje kväll och kanske vara lite mer social!
Jag har provat att sitta upp, men det hjälpte inte, för efter ett litet tag sittandes i djupsömn så är det inte så skönt när nacken börjar att värka och då lägger jag mig till rätta!
Så nu ska jag ligga på spikmattan på golvet innan jag lägger mig på soffan, då börjar endorfinet att utsöndras i kroppen och då tror jag att det blir svårare att somna så fort!
Annars så finns det bara ett alternativ kvar, det är att köpa en ny soffa som är så obekväm och hård att det inte går att somna i den!
Så nästa gång jag åker till Stockholm ska jag gå in i en svindyr butik och titta på en svindyr soffa, för oftast är dom riktigt obekväma men har ett fint märke på sig och då kanske man inte ens vågar sitta i soffan utan man får sitta på kuddar på golvet, se där är problemet löst!!

Ser inte så bekväm ut, kanske ett alternativ? men tyvärr så
var den inte så fin i mitt tycke heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar